top

In de openbaarheid

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De rok in de openbaarheid    Pagina 1 van 1

16-03-2016 16:52:24 BerichtOnderwerp: In de openbaarheid
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Morgen voor het eerst openbaar met een kilt, ben benieuwd. Doordat ik het proces "voor het eerst openbaar" al eens doorlopen heb met een panty, verwacht ik met de kilt weinig of geen reacties.
Aangezien het morgen "St. Patrick's Day" is heb ik er een groene uitgekozen samen met een groen hemd. Razz Zonder panty want DAT staat voor geen meter. Wink
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
17-03-2016 18:36:19 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Het was een leuke dag. Marina had er niet beter op gevonden dan mijn collega's te vertellen dat ik in een kilt naar het werk gekomen was. (Wij werken beiden in hetzelfde bedrijf) Van die kilt was natuurlijk niets te zien op de werkvloer omdat we werkkleding dragen tijdens de werkuren. Voornamelijk de vrouwelijke medewerkers wilden na de werktijd absoluut de kilt zien en kwam ook de onvermijdelijke vraag van "wat draag je daaronder"? Anxious Enfin, niets dan leuke complimenten gehad.

Op weg naar huis gestopt in de plaatselijke Carrefour om boodschappen te doen en Marina had aan de kassa opgemerkt dat er een paar mensen me stonden aan te gapen. Op de parking van de supermarkt waren er zelfs die stiekem de smartphone bovenhaalden.

Al bij al niet veel bijzonder dus. Morgen is de kilt terug van de partij. Cool I love my freedom.
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
17-03-2016 22:09:54 BerichtOnderwerp:
BerndVP
Lid


Geregistreerd op: 15 Apr 2015
Berichten: 49

Reageren met citaat

fijn om te lezen dat je er zo mee kan buiten komen Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
19-03-2016 12:00:49 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Gisteren was het een non-event. Maar goed ook, zo ziet Marina dat al haar bezorgdheid tot niets diende. Er zal wel altijd iemand zijn die een opmerking zal maken of raar zal kijken, maar dat zijn eerder uitzonderingen dan regel. Ik moet er wel bijvertellen dat de kilt redelijk onopvallende is met een donkergroen op donkerblauwe tartan. Wat het gaat geven als ik mijn felrode tartan ga dragen is af te wachten. Volgende week mijn zwarte kilt eens uittesten, maar ik verwacht niet veel verandering. Mooi zo, ik kan in alle rust dragen waar ik zin in heb.

Een van de vrouwelijke collega's maakte gisteren de opmerking "dat ik het recht had om te dragen waar ik me goed in voelde, ook al was het een kilt". Ik dacht haar al te bedanken omdat ik kleding mocht dragen die voor de man ontworpen was, maar ik vrees dat ze het sarcasme niet begrepen ging hebben en heb het maar zo gelaten.

Grtz
Yvan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
28-03-2016 14:30:49 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Het weer is nog steeds te onstuimig om morgen met de motorfiets naar het werk te gaan. Ik ga er morgen dus gebruik van maken om nog eens een kilt aan te trekken om in de openbaarheid te verschijnen. Niettegenstaande de kilt een kledingstuk voor mannen is, heb ik toch nog de "kriebels" als ik de deur uit ga.

Grtz
Yvan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
02-04-2016 11:25:54 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Ondertussen de hele week gaan werken en winkelen in kilt en, geloof me, ik wil de hele zomer niets anders meer rond mijn benen dan de luchtige vrijheid van een kilt.

Grtz
Yvan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
01-06-2016 05:40:17 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Als alles een beetje meezit dan heb ik rond 11 juni een ontmoeting in Kortrijk met een aantal enthousiaste rokkendragers van het Rok Voor Mannen-forum .
Indien er hier nog mensen zouden zijn die een wandeling in rok te Kortrijk willen proberen, kunnen zich nog aanmelden op het RVM-forum onder het subforum "bijeenkomsten-bijeenkomst Kortrijk 2016".

Zelf ga ik de kilt in de kast laten en er een leuke jeansrok uitkiezen voor die dag. Ik hoop op een beetje goed weer, voor de sfeer zorgen we zelf wel.
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
01-06-2016 11:39:16 BerichtOnderwerp:
de kraanman
Erelid


Geregistreerd op: 27 Apr 2016
Berichten: 306
Woonplaats: Waregem

Reageren met citaat

De kraanman
Wel Ivan fantastich dat ge in rok buitenkomt ! Ik kan me voorstellen hoe Je u voelt omdat ik nu ook dagelijks in panty buitenkom en op winkel ga. En dat is de max. Zellf heb ik 2 roks gekocht bij zalando maar ze zijn iets te kort! Om op straat te komen .nu ga ik kijken voor roks op knie lengte.ook heb ik een probleem voor registratie bij "rok voor mannen nl" als ik de vraag moet beantwoorden (onderraan) geef ik altijd onjuist! Wat moet ik dan antwoorden buiten " rok voor mannen of mannenrok"?? Gr. De kraanman
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
12-06-2016 12:04:30 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Gisteren een leuke ontmoeting gehad met een aantal gelijkgestemde zielen van het Rok-voor-mannenforum. Het was een hele leuke namiddag.

Ik had gekozen voor een Denim hemd en een zwart, linnen rokje dat een tiental cm boven de knie reikte, een 12 denier panty van Breitex, type Soiree en kleur Lyon om mijn "melkflessen" een zongebruind kleurtje te geven en afgewerkt met een paar zwarte gympen.

Nergens negatieve opmerkingen gehad en, blijkbaar, zelfs mensen hun dag leuk gemaakt door een (glim)lach op hun gezicht te toveren. De mooiste reactie was van een moeder die tegen haar jonge kinderen zei: " Kijk nu eens, mannen in rok, dat zie je ook niet alle dagen".

Voor mij was het de eerste openbare wandeling in een gewone rok. Met een kilt was ik al een tijdje in de openbaarheid geweest, maar met een gewone rok nog nooit.

Dit smaakt naar meer, ik ga er een punt van maken om meer in gewone rok uit te gaan.

Met veel dank aan Jos en John van het RVM-forum om de +200 km reis te maken naar Kortrijk.
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
09-04-2017 12:17:28 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Gelet op het aantal camera's die tegenwoordig in de vest- of broekzak zitten, is het bijna onmogelijk om nog anoniem in rok of panty over de straat te lopen. Mij maakt het niet uit, maar voor de aspirant rokkendrager, die al zijn moed heeft bij elkaar geraapt om de openbaarheid te ervaren, kan het een afknapper van formaat zijn.

Als men nu nog vriendelijk zou vragen of ze een foto of filmpje zouden mogen maken, tot daar aan toe, maar het is tegenwoordig allemaal heimelijk, zelfs een beetje achterbaks.
Het is voor niemand leuk om een paar weken later jezelf op het Internet tegen te komen, vergezeld van een aantal brutale commentaren.

Het is niet mijn bedoeling om angst aan te jagen, maar je houdt er best wel rekening mee dat het kan gebeuren.
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
09-04-2017 22:44:01 BerichtOnderwerp:
E.R.
Erelid


Geregistreerd op: 13 Feb 2017
Berichten: 279

Reageren met citaat

Ja als je daar rekening mee moet houden of iemand je gaat filmen of fotograferen dan kan ik helemaal niet over straat zoals ik wil.

Ik sta inmiddels met diverse vrouwen op de foto. Maar die vrouwen vraag ik dan op mijn beurt of ze met mij op de foto willen staan. Haar vriend mag dan de foto maken. Razz

Ik heb na veel zoekwerk mij al 1 keer gezien in rok. En dan was ik niet eens duidelijk zichtbaar.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De rok in de openbaarheid
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   




Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!