top

Ik zal de spits afbijten

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De rok in het algemeen Ga naar pagina 1, 2  Volgende   Pagina 1 van 2

07-02-2016 07:50:40 BerichtOnderwerp: Ik zal de spits afbijten
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Nooit gedacht dat ik ooit zover zou gaan. Panty's hebben altijd mijn voorkeur weggedragen, rokken zeiden me echt niets.

Hoe is het begonnen?

Enkele maanden geleden lag ik op de bank gezellig te niksen. Ik had een korte denim broek aan met daaronder een panty, een legging en een lang overhemd. De korte denim broek zat niet naar mijn zin en op een bepaald ogenblik besluit ik om de broek uit te trekken en verder te luieren, gewoon met mijn overhemd over de legging. Marina vond het maar niets. Mijn argument was dat ze gemakkelijk spreken had, wou ze comfy zitten dan trok ze gewoon een rok aan, geen ongemak tussen de benen. Haar antwoord: "Wel, dan is een rok toch deftiger dan die legging zonder short". Dan maar een overeenkomst gesloten, ik kocht een goedkope kilt en als het meeviel dan zagen we wel.
Kilt gekocht, ik blij, maar Marina vond het maar een mottig model. Tja, echte mannenrokken zijn schaars en duur, dus dan maar eens over de muur gekeken bij de dames, tenslotte koop ik mijn panty's ook in de damesafdeling, veel meer keuze en leuke modellen.
De eerste rok was een ramp op gebied van maat. De tweede bestelling was al beter, de derde perfect, ik had mijn maat gevonden.

Ondertussen heb ik een 12-tal stuks in mijn kast hangen en heeft Marina me al duidelijk gemaakt welke ze wel- en niet leuk vindt. Ik heb een schat van een vrouw Wub
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
10-05-2016 19:04:43 BerichtOnderwerp:
jorn
Gast





Reageren met citaat

Hoi Yvan,

Ik zou graag een jurkje willen dragen samen met een panty.
Heb mijn moeder al een paar keer gevraagt.
Maar het antwoord is nee.
Ik draag nu stiekem de jurkjes van mijn zus.
Tot nu toe is dat goed gegaan.
Hopelijk mag het een keer van mijn moeder net zo als met de panty's Smile
Terug naar boven
 
11-05-2016 06:30:52 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

jorn schreef:
Hoi Yvan,

Ik zou graag een jurkje willen dragen samen met een panty.
Heb mijn moeder al een paar keer gevraagt.
Maar het antwoord is nee.
Ik draag nu stiekem de jurkjes van mijn zus.
Tot nu toe is dat goed gegaan.
Hopelijk mag het een keer van mijn moeder net zo als met de panty's Smile


Ik kan het enigszins wel begrijpen dat je moeder het moeilijk heeft met je keuze van kleding. Het is in onze maatschappij niet vanzelfsprekend dat een jongen meisjeskleding gaat dragen, jammer, maar het is zo.

Als ik jou was dan zou ik de jurk even laten rusten, geef het even de iijd. Je hebt al een mooie overwinning behaald door openbaar een panty te mogen dragen, cool Cool, er zijn vele anderen die het je niet na durven doen.
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
11-05-2016 23:54:52 BerichtOnderwerp:
robholland
Lid


Geregistreerd op: 15 Jun 2013
Berichten: 32

Reageren met citaat

Ik heb een kilt in camouflage kleuren. ik draag hem regelmatig tijdens wandelingen met een groene of bruine panty en wandelschoenen. En het verbaast me hoe gewoon het gevonden wordt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
12-05-2016 15:50:46 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

robholland schreef:
Ik heb een kilt in camouflage kleuren. ik draag hem regelmatig tijdens wandelingen met een groene of bruine panty en wandelschoenen. En het verbaast me hoe gewoon het gevonden wordt.


Er is een ongeschreven regel in verband met kilts, je draagt er geen panty onder.

Zelfs als fervent pantydrager laat ik de panty achterwege als ik een kilt draag. Volgens mijn mening staat het voor geen meter. Wink
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
15-05-2016 15:58:41 BerichtOnderwerp:
Henk
Erelid


Geregistreerd op: 06 Jun 2012
Berichten: 114

Reageren met citaat

jorn schreef:
Hoi Yvan,

Ik zou graag een jurkje willen dragen samen met een panty.
Heb mijn moeder al een paar keer gevraagt.
Maar het antwoord is nee.
Ik draag nu stiekem de jurkjes van mijn zus.
Tot nu toe is dat goed gegaan.
Hopelijk mag het een keer van mijn moeder net zo als met de panty's Smile


Hallo Jorn,

dat is best een moeilijk onderwerp, voornamelijk omdat anderen dat ervan maken. Er wordt dan bijvoorbeeld al snel gepraat over "in een verkeerd lichaam zitten" (jongens die het gevoel hebben een meisje te zijn en andersom), terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn. Dat doen mensen voornamelijk uit onzekerheid: ze hebben geleerd wat "normaal" is en proberen mensen daarom in hokjes in te delen: jij bent dit, hij is dat ...
Daarnaast zit je qua leeftijd in de periode dat er meer onderscheid komt tussen jongens en meisjes, wat ook tot onzekerheid kan leiden.
Het gevaar is dat je mee gaat in het hokjesdenken, het zwart-wit denken van anderen (je wilt dit, dus je moet wel dat zijn...) en dan keuzes denkt te moeten maken terwijl je eigenlijk nog niet weet wie je bent. En een relatief open forum als dit met allemaal onbekende mannen is dan denk ik niet de beste plek om dat te bespreken.

Mijn advies is: praat hierover met je moeder. Of een vriend/vriendin die je vertrouwd.

Veel sterkte met je zoektocht
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
30-05-2016 21:42:24 BerichtOnderwerp:
jorn
Gast





Reageren met citaat

Dankje wel
Terug naar boven
 
04-09-2018 19:09:35 BerichtOnderwerp:
marco
Gewaardeerd lid


Geregistreerd op: 09 Mrt 2014
Berichten: 60

Reageren met citaat

Maar even aanhaken. Ik dacht het zelf ook alleen bij panty's te houden. Maar met het hete weer van de afgelopen tijd toch maar eens naar rokken gekeken. Wie weet bevalt het beter als shorts.
Alleen de maat is dan weer een probleem. Na een keer ruilen heb ik nu de goede maat. Alleen het hete weer is over, wellicht volgend jaar eens verder experimenteren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
04-09-2018 19:30:26 BerichtOnderwerp:
Rob
Erelid


Geregistreerd op: 22 Nov 2016
Berichten: 1159
Woonplaats: Kollumerzwaag

Reageren met citaat

Als je eenmaal de geneugten van de rok hebt ervaren, dan wil nooit meer een broek aan, kort of lang. Wink

De maat van een rok behoeft geen enkel probleem te zijn.
Een simpele regel hiervoor is: dat je de waarde 10-12 van de heren maat haalt.
Bijvoorbeeld je hebt confectiemaat 54, dan zou je als rok maat 42-44 hebben.
Hiermee ga je naar een fysieke winkelketen, bv C&A en daar pak je een willekeurige rok in die maten en ga je even passen. Wink
Welke dan het beste past, dat is je maat, zo heb ik het ook gedaan.
Lekker simpel en geen wachten op je rok om tot de ontdekking te komen dat je de verkeerde maat hebt, deze weer terug moet sturen en wederom moet wachten op de volgende levering.

Rob
_________________
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Als afgunst branden wou, dan kan men de gaskraan wel dichtdraaien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
05-09-2018 08:27:06 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Rob schreef:
Bijvoorbeeld je hebt confectiemaat 54, dan zou je als rok maat 42-44 hebben.


Die omrekening klopt, ik spreek van ondervinding.
Zoals Rob zei, doe je best uw eerste aankopen in een fysieke winkel. Eenmaal je zeker bent van de maat kan je online gaan kopen. Grote webwinkels, zoals Zalando, geven zelfs raad bij de maatvoering, als er staat: "beter een maatje groter nemen" of " een maatje kleiner", dan volg je die raadgeving ook best op. Zelf ben ik goede klant bij Zalando en heb nog nooit een rok moeten terugsturen vanwege de maat. Wink
Veel succes met de rok.
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
06-09-2018 11:02:28 BerichtOnderwerp:
de kraanman
Erelid


Geregistreerd op: 27 Apr 2016
Berichten: 306
Woonplaats: Waregem

Reageren met citaat

He hebt ook roks met elastiek in dé tailleband alhoewel jeansrok goed moet zoeken. Ik ben begonnen met maat 46 máár moeten zakken naar één 44. Wel moet ik één beetje op mijn snoep letten anders ist vlug weer 46 of meer Very Happy Very Happy dé km.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
06-09-2018 12:42:43 BerichtOnderwerp:
Rob
Erelid


Geregistreerd op: 22 Nov 2016
Berichten: 1159
Woonplaats: Kollumerzwaag

Reageren met citaat

de kraanman schreef:
Wel moet ik één beetje op mijn snoep letten anders ist vlug weer 46 of meer Very Happy Very Happy dé km.


Ze zeggen ook niet voor niets: Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Wink Laughing

Rob
_________________
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Als afgunst branden wou, dan kan men de gaskraan wel dichtdraaien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
07-09-2018 19:54:27 BerichtOnderwerp:
marco
Gewaardeerd lid


Geregistreerd op: 09 Mrt 2014
Berichten: 60

Reageren met citaat

Ik had netjes gemeten volgens de maattabel, maar haalde heup en taille door elkaar. Daar ben ik de fout in gegaan.
Ik koop al jaren spijkerbroeken met lengte 34 en wijdte 32. Verdere kleding is L of Xl.
Het komt wel goed nu ik de juiste maat inmiddels weet, hoewel het vast weer van merk tot merk zal verschillen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
08-09-2018 10:34:28 BerichtOnderwerp:
Rob
Erelid


Geregistreerd op: 22 Nov 2016
Berichten: 1159
Woonplaats: Kollumerzwaag

Reageren met citaat

Dan krijg je maten die niet echt meer met elkaar overeen komen. Wink
De (spijker) broeken (W38-L34), die ik nog had, zijn heb ik van de week maar aan mijn zwager gegeven, inclusief korte broeken.
Heb nog een joggingbroek en werkbroek liggen, voor het geval dat.
Maar verder heb ik toch alleen maar rokken aan en draag ik toch geen broeken meer, alleen die tot de categorie ondermode behoren. Wink

Rob
_________________
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Als afgunst branden wou, dan kan men de gaskraan wel dichtdraaien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
08-09-2018 12:12:47 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Meestal draag ik ook wel rokken, maar ik heb de broek nog niet afgezworen. De ene week draag ik enkel rokken en het kan zijn dat ik tijdens een andere week amper een rok uit de kast haal, allemaal een beetje afhankelijk van de omstandigheden. Om te klussen draag ik toch het liefst een broek, de benen hebben meer bescherming en de zakken van een broek zijn veel ruimer dan van een rok. Op een ladder staan doe ik ook liever met een broek aan. Wink Embarassed Shocked
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De rok in het algemeen
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   




Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!