top

De rok en de bermuda als tegenstelling...

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De rok in het algemeen    Pagina 1 van 1

28-01-2017 18:54:11 BerichtOnderwerp: De rok en de bermuda als tegenstelling...
Marcel
Gast





Reageren met citaat

Zodra het lente wordt en de temperaturen stijgen, gaan bij de dames de lange broeken uit en de diverse kortere broeken en rokken aan. Liefst met blote benen.

Bij de mannen gaan rond dezelfde tijd de lange broeken in toenemende mate uit en worden vervangen door de saaie knielange bermuda met gereedschapvakken. LOL

Tot aan de koude wintermaanden dragen de vrouwen en mannen de kortere broek en helaas alleen de vrouwen, een rok.

Vanaf de koude maanden komt de lange broek weer in beeld en voor de vrouwen ook de rok in diverse lengtes met panty. Vrouwen houden ineens op met het dragen van een kortere broek.

Waarom schrijf ik dit?

Destijds was het voor vrouwen not done om een lange broek te dragen. Enkel de rok was een optie. Om de broek bij de vrouw te introduceren was een belangrijk argument, de extra bewegingsvrijheid van de broek.

OK. Dat kan ik begrijpen. Wat ik eigenlijk niet kan begrijpen is dat de kortere broek in de koude maanden (met panty) nagenoeg niet gedragen wordt door vrouwen. Maar wel... de rok!

Waarom dan niet de kortere broek met daaronder een panty? Immers, de broek staat voor meer bewegingsvrijheid.

Conclusie... Voor de meerderheid van de vrouwen wordt de panty niet gewaardeerd. De rok wordt in de koude maanden gedragen omdat er graag een rok wordt gedragen. En ja, daar moet iets bij om warme beentjes te houden. Als er een noodzaak gaat zijn dat er meer bewegingsvrijheid nodig is, gaat de lange broek aan.

De kortere broek bestaat ineens niet meer en blijft in de kast.
__________
De panty ook voor de man? Tuurlijk. Feel the fear but do it anyway!
Terug naar boven
 
28-01-2017 19:21:25 BerichtOnderwerp: Re: De rok en de bermuda als tegenstelling...
Rob
Erelid


Geregistreerd op: 22 Nov 2016
Berichten: 1159
Woonplaats: Kollumerzwaag

Reageren met citaat

Marcel schreef:
Bij de mannen gaan rond dezelfde tijd de lange broeken in toenemende mate uit en worden vervangen door de saaie knielange bermuda met gereedschapsvakken. LOL


Men moet niet vergeten dat de meeste mannen bouwvakkers zijn en die moet toch hun handgereedschap toch ergens kwijt. Wink

Marcel schreef:
Wat ik eigenlijk niet kan begrijpen is dat de kortere broek in de koude maanden (met panty) nagenoeg niet gedragen wordt door vrouwen. Maar wel... de rok!


Een paar regels verder geef je ook al het antwoord.
Marcel schreef:
En ja, daar moet iets bij om warme beentjes te houden.

Daarnaast zie je de dames nog wel eens in een (zeer) korte rok lopen.
Dan lijkt mij een korte broek toch comfortabeler en zedelijker.

Vrouwen blijven wonderlijke wezens, die soms niet te begrijpen zijn.
Het enige wat ik van een vrouw weet is: hoe meer ze uittrekt des te meer ze aantrekt. Embarassed

Rob
_________________
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Als afgunst branden wou, dan kan men de gaskraan wel dichtdraaien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
26-02-2017 13:28:55 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Marcel schreef:
Waarom dan niet de kortere broek met daaronder een panty?.


Tot over een paar jaar was het volgens de "mode politie" ( Fashionistas) not done om een panty onder een short of hotpants te dragen. Tegenwoordig "mag" het wel en zie je het wel regelmatig opduiken, zeker bij de jongere mensen.
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
26-02-2017 21:41:01 BerichtOnderwerp:
man43
Lid


Geregistreerd op: 01 Jul 2012
Berichten: 26

Reageren met citaat

Yvan schreef:
Marcel schreef:
Waarom dan niet de kortere broek met daaronder een panty?.


Tot over een paar jaar was het volgens de "mode politie" ( Fashionistas) not done om een panty onder een short of hotpants te dragen. Tegenwoordig "mag" het wel en zie je het wel regelmatig opduiken, zeker bij de jongere mensen.


heb vandaag zo in Aalst "rondgelopen"

grt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
30-03-2017 15:17:51 BerichtOnderwerp:
E.R.
Erelid


Geregistreerd op: 13 Feb 2017
Berichten: 279

Reageren met citaat

Ik draag niet zo graag korte broeken. Zeker geen bermuda's. Dat is verschil met de meeste van jullie. Bij de meeste hier op het forum ligt de focus meer op de panty. Bij mij hoort de panty meer bij het totaalplaatje.

Ik heb shorts ook bij de damesafdeling gehaald. Ze zitten wat strakker en zijn vaak dunner. De gulp moet dan wel aan de "goede" kant zitten. Datzelfde geldt ook voor een rok. Van achteren mag wel. De reden is, om er toch iets "mannelijks" van te maken. Want ook ik hoop dat de man mag aantrekken wat hij wilt en dat dat vanzelfsprekend wordt.

Iedereen moet zich kleden hoe hij of zij zich het prettigst in voelt. Wat mij betreft mogen programma's als Hotter than my daughter en de Modepolitie van het beeldscherm verdwijnen. Dat mensen fout zijn gekleed, dat bestaat in mijn opinie niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De rok in het algemeen
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   




Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!