top

Merk panty het geld waard?

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De panty in het algemeen    Pagina 1 van 1
Hoeveel keer langer gaan 15/20 denier merk panty's mee tov. merkloze exemplaren?

10 keer of meer
0%
 0%  [ 0 ]
Ongeveer 7 keer
14%
 14%  [ 1 ]
Ongeveer 5 keer
14%
 14%  [ 1 ]
Ongeveer 3 keer
28%
 28%  [ 2 ]
Ongeveer 2 keer
28%
 28%  [ 2 ]
Geen verschil
14%
 14%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 7


09-04-2017 19:24:04 BerichtOnderwerp: Merk panty het geld waard?
Muziekfan
Erelid


Geregistreerd op: 07 Jun 2012
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein

Reageren met citaat

Vakgenoten,

Met het lengen van de dagen verschuift de dikte van de panty's die ik dagelijks draag naar 15 tot 20 denier. Hoewel in mijn ervaring panty's vanaf 60 denier nagenoeg onverslijtbaar zijn, geldt dat niet bepaald voor de exemplaren van 15 a 20 denier. Na 3 tot 5 keer dragen houden de meeste het wel voor gezien.
Toegegeven, ik kies meestal voor exemplaren van het kaliber Hema of Zeeman die ongeveer €1,50 per stuk kosten. Oveigens: het huidige assortiment van Hema kent ook verpakkingen van 4 stuks voor €5,00. Deze houden het meestal maar één dag vol en zijn daarmee eigenlijk erg duur in gebruik.

Dat brengt me bij de volgende vraag waarover ik jullie ervaringen graag hoor: zijn merkpanty's significant degelijker dan warenhuis exemplaren en zijn deze op de lange duur voordeliger?
Een beetje bekend merk panty kost al snel €10,00 en zou omstreeks 25 keren moeten meegaan om net zo duur/goedkoop te zijn als de merkloze versie.

Mijn eigen ervaring is dat merk panty's niet evenredig langer mee gaan en dus duurder in gebruik zijn. Welke ervaring hebben jullie?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
09-04-2017 20:31:10 BerichtOnderwerp:
neon
Erelid


Geregistreerd op: 15 Feb 2017
Berichten: 243
Woonplaats: Noord-Holland

Reageren met citaat

Ik heb enkel nog 'merk' panty's; ook wel wat van de goedkopere merken maar ben zeker fan van Oroblu en Wolford. Qua prijzen een middenklasser en een topper...
Mijn ervaring is ten opzichte van de oude V&D glanspanty's van 20 denier. Mijn ervaring is dat de goedkopere panty's meestal 1 à 2 wasbeurten overleven, de duurdere merken veelal meer (Oroblu is in dat opizcht geen topper...). Mijn beste ervaring qua levensduur in het dunnere segment heb ik met wolford en DIM. De DIM sublim voile brillant heeft ook al op de verpakking staan dat deze 'resistant' is (tegen ladderen blijkbaar). De Wolford Satin touch heb ik al een tijd (3-pack gekocht maar nog maar 1 nodig gehad) en heeft inmiddels een paar kleine haaltjes (drupje nagellak helpt prima).
Het grote verschil voor mij is overigens niet persé dat ze langer meegaan maar vooral de pasvorm/comfort na een aantal keren wassen. De goedkopere panty's zijn dan gewoon op (soms al na 1x), de rek is er wel een beetje uit en de panty is vooral nog aan het lubberen en afzakken in plaats van met een lichte druk aan het been te plakken...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
09-04-2017 22:23:12 BerichtOnderwerp:
E.R.
Erelid


Geregistreerd op: 13 Feb 2017
Berichten: 279

Reageren met citaat

Echt geen idee. Ik hou me er ook niet bezig. Ik draag ze meestal van de Hema tegenwoordig. En als ik de kousen met die van Falke Tiago (glans katoen) vergelijk dan gaan ze net zo lang mee of zelfs langer.

Jullie zijn de deskundigen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
10-04-2017 03:25:24 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Bij een dikte van 20 of 40 denier hou ik het bij een goedkoper merk, net omdat ze kwetsbaarder zijn. Voor een 20 /40 den geef ik ongeveer 7 euro uit, (Breitex). De exacte leeftijd is moeilijk te bepalen, ik heb momenten dat een panty een tiental wasbeurten overleeft, andere momenten "verslijt" ik er soms drie per dag. Confused
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-


Laatst aangepast door Yvan op 10-04-2017 14:53:18; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
10-04-2017 12:43:34 BerichtOnderwerp:
Rob
Erelid


Geregistreerd op: 22 Nov 2016
Berichten: 1159
Woonplaats: Kollumerzwaag

Reageren met citaat

Geen ervaring mee en dat zal er bij deze diktes ook wel niet van komen.
Heb tot nu toe alleen maar de goedkopere uitvoeringen geprobeerd, maar de 20den heb ik met 2-3x gebruiken al rijp voor de kliko. Embarassed
Heb met de 20den glans panty van de Hema, doosje van 4 stuks, tot nu toe nog het langst gedaan.

Rob
_________________
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Als afgunst branden wou, dan kan men de gaskraan wel dichtdraaien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De panty in het algemeen
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   




Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!