top

Openbaar in Amerika

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De rok in de openbaarheid Ga naar pagina 1, 2  Volgende   Pagina 1 van 2

02-06-2017 20:18:20 BerichtOnderwerp: Openbaar in Amerika
Brachlion
Erelid


Geregistreerd op: 01 Jun 2017
Berichten: 169
Woonplaats: Allentown, PA, USA

Reageren met citaat

In Amerika is de mentaliteit anders dan in Europa. Generaliserend is men veel rechtser, meer religieus en vrij kleingeestig. De nadruk ligt op generaliserend want in mijn omgeving, oostkust, valt dit allemaal wel mee. Maar volgens een Amerikaans rokkenforum zijn er plekken in de USA waar je snel commentaar krijgt en niet van het opbouwende soort.
Vanaf half 2013 begon ik rokken te dragen in de bossen in mijn omgeving. Het is tamelijk bergachtig en een groep mountainbikers heeft er een parcours aangelegd. En daar zette ik m'n eerste stappen in een zelfgemaakte jeansrok (ex spijkerbroek). Maar pas toen een jaar later m'n vrouw vroeg hoe een kilt me zou staan kwam het in een stroomversnelling. Ik kocht een kilt en liep er mee rond in en om het huis. Pas later ging ik er mee over straat om boodschappen te doen. Eerst in de vallende schemering maar later overdag.
Ik kocht een naaimachine en maakte een paar kilts maar ook rokken. En met een denim rok doe ik nu ook boodschappen. En ik heb nauwelijks commentaar gehoord.







In deze rok doe ik niet alleen de tuin of ga ik naar het strand, ik doe er ook boodschappen mee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
03-06-2017 14:02:55 BerichtOnderwerp:
Rob
Erelid


Geregistreerd op: 22 Nov 2016
Berichten: 1159
Woonplaats: Kollumerzwaag

Reageren met citaat

Commentaren van niet opbouwende aard is hier ook wel aan de orde, maar ik denk dat dit ook afhankelijk van de regio waarin je woont.
Daarnaast denk dat wij (de man) er vaker een groter psychisch probleem voor onszelf van maken.
Want als ik zie wat er in de wat grotere steden rondloopt, dan is een man in een rok, al dan niet met panty, nogal zeer netjes gekleed. Wink

Rob
_________________
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Als afgunst branden wou, dan kan men de gaskraan wel dichtdraaien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
11-06-2017 20:08:05 BerichtOnderwerp:
Brachlion
Erelid


Geregistreerd op: 01 Jun 2017
Berichten: 169
Woonplaats: Allentown, PA, USA

Reageren met citaat

Gisteren heb ik gras gemaaid en een begin gemaakt met het oerwoud aan onkruid in te dammen. Ik startte met de denim rok die ik meestal aan heb als ik het huis verlaat. Maar die rok en het overhemd met korte mouwen voelde toch te warm aan. Dus de recent gemaakte denim rok aan in de lichtgewicht stof en een singlet als in de laatste foto eerder in deze posting. De rok wapperde lekker in het windje. Ik moet er alleen nog riemlussen en twee kontzakken op maken. Ik heb een riem nodig want de stoffen zetten zich in het algemeen op de taille omdat ik er geen versterkingsband in gebruik.
Vandaag ga ik verder met het kappen van de woestenij. Met de regen van de afgelopen periode schiet alles als een raket de grond uit. Ik hoop in de gelegenheid te zijn om een plaatje te schieten.
Gisterenavond ging ik ook de wekelijkse boodschappen doen. Ik krijg steeds meer zelfvertrouwen en let nauwelijks bewust op reacties. Ik stond op het punt te vertrekken toen een vriendin aan kwam waaien. Ik had wat vroeger willen gaan als het wat drukker is maar het werd vertraagd tot aan het begin van de schemering. Een enkele staarder en mensen die twee keer moesten kijken om te zien of ze het wel goed zagen. Bij de kassa stond een jong stel voor me met een kind van nog geen jaar in het zitplaatsje bovenin de kar. Dat wurm begon van plezier te kraaien en naar mij te lachen. De vader zei half tot z'n vrouw en half tot de rest van de wereld dat de kleine plezier had waarop ik zei dat ik waarschijnlijk op z'n grootvader leek. Daar zei de vrouw lachend ja op. In de winkel waren we elkaar al een paar keer tegen gekomen zodat ze m'n rok al had gezien.
Toen ik de boodschappen in het donker over het parkeerterrein naar de auto bracht viel het me op dat het een bijzonder zachte avond was die ik me van zomerse Middellandse Zee avonden herinnerde.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
16-06-2017 19:45:18 BerichtOnderwerp:
Brachlion
Erelid


Geregistreerd op: 01 Jun 2017
Berichten: 169
Woonplaats: Allentown, PA, USA

Reageren met citaat

Afgelopen woensdag was het weder zeer geschikt voor een bezoek aan het strand. De reis werd afgelegd in een denim rok die ik regelmatig buiten draag. Deze keer had ik er een korte rok onder aan getrokken. Op Sandy Hook aangekomen liet ik m'n 45 cm rok zakken achter de struiken en ging verder via het mulle zandpad.





Met de frisse bries voelde de 30 cm lange rok lekker luchtig aan.



Voorlopig is deze rok veel te kort om in m'n normale omgeving te dragen. Ik ga wel een paar korte rokken maken van een lichtere denim in 30, 32 en 35 cm. Lekker zomers.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
22-06-2017 18:54:59 BerichtOnderwerp:
Brachlion
Erelid


Geregistreerd op: 01 Jun 2017
Berichten: 169
Woonplaats: Allentown, PA, USA

Reageren met citaat

Gisteren was ik weer op het strand van Sandy Hook. Ik reed in m'n lichte 45 cm denim rok er naar toe maar had een kortere rok (35 cm) er al onder aangetrokken. Op Sandy Hook liet ik na de eerste bocht in het zandpad m'n rok zakken, hees de korte rok, die een elastieke band had, iets omhoog en ging verder, het pad af en het strand op. Daar kwam ik wat vissers tegen en rangers in hun 4W truck. Weinig aandacht.
Terug reed ik weer in m'n langere rok en haalde bij het tankstation weer m'n iced tea. Ook hier geen commentaar. De kassadame was weer erg vriendelijk en ik weet nog steeds niet of m'n rok van invloed is. Langzaam zie je meer vakantiegangers. Die zijn meer zomers sjiek gekleed dan de locals. Maar ze hebben wel een iets meer nadrukkelijker manier van kijken als ik in rok langs loop.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
23-06-2017 11:04:46 BerichtOnderwerp:
Rob
Erelid


Geregistreerd op: 22 Nov 2016
Berichten: 1159
Woonplaats: Kollumerzwaag

Reageren met citaat

Ik denk dat de man, die de rok draagt, er voor zichzelf een heel groot probleem van maakt. Maar mijn 1e ervaring was in ieder geval positief en heb ik het geluk om schijt te hebben aan wat een ander van mij vind en kleed.

Rob
_________________
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Als afgunst branden wou, dan kan men de gaskraan wel dichtdraaien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
23-06-2017 12:03:32 BerichtOnderwerp:
E.R.
Erelid


Geregistreerd op: 13 Feb 2017
Berichten: 279

Reageren met citaat

Bij de eerste keer in het openbaar verschijnen ben ik ook meteen in het diepe gesprongen. Een publiek die gelijk zeggen wat ze vinden. Zoals een aantal van jullie weten op een festival met heel veel publiek. Dat was voor mij achteraf een hele opluchting. En uiteindelijk een ervaring waar ik niet genoeg van kan krijgen.

Ik heb niet overal schijt aan. Maar ik vind dat ik goed gekleed ben. Op die manier kan ik heel wat opmerkingen aan. Indien die er komen. Want voor een groot deel hoor je gewoon niks. Ja ik denk dat er heel veel mannen die een rok dragen, het alleen maar stiekem doen. Want niemand mag het weten dat je anders bent. Het is blijkbaar een gevecht die je alleen moet aangaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
18-07-2017 16:46:36 BerichtOnderwerp:
Brachlion
Erelid


Geregistreerd op: 01 Jun 2017
Berichten: 169
Woonplaats: Allentown, PA, USA

Reageren met citaat

Afgelopen zondag ging ik in de namiddag nog even lopend boodschappen doen. Dat begint al aardig routine te worden want de dames in huis hebben aardig wat medicijnen nodig. Dus op weg naar Rite Aid. De enige reactie op de heenweg kwam uit een mij tegemoet lomende auto, een duidelijk afkeurend geluid dat moeilijk onder woorden te brengen is maar klonk als "Huh." Dat laat me gewoon steenkoud.
Nadat ik de twee medicijnflesjes voor navulling had achter gelaten ging ik naar de drankwinkel ernaast voor een fles vermouth en ging weer terug naar Rite Aid. Ik moest even wachten en de paar klanten die langs liepen hadden nauwelijks interesse in m'n rok.
Gisteren ging ik weer naar het zelfde winkelcentrum, nu voor de kapper en groente. Ik had dezelfde rok aan als op zondag, zwart, iets boven de knie en vrij wijd zodat met een beetje wind de rok lekker uitwaaiert. Het was de eerste keer dat ik in een rok naar de kapper ging. Het is een gemengde salon maar ik heb er nog nooit een man onder het mes gezien. Het personeel is vrouwelijk en om de één of andere reden tref ik in 4 van de 5 bezoeken dezelfde kapster. Ook deze keer. Ik denk dat ze uit Zuid- of Midden-Amerika komt en ze is erg vriendelijk. Ik ben al helemaal geen prater dus veel meer dan m'n wensen kenbaar maken zit er niet in. Bij het afrekenen had ik de indruk dat ze vriendelijker was dan gebruikelijk. Ze wenste me uitbundig nog een fijne dag met een vette knipoog wat ze anders niet doet.
Na de kapper liep ik naar de supermarkt Price Rite voor m'n groenten. Ook hier geen reactie buiten wat starende blikken. Even later liep ik met m'n prei en kielbasa (soort van Poolse rookworst) onder m'n arm weer op huis aan. Even voor de statistieken: de Unox rookworst smaakt stukken lekkerder maar daar is hier niet aan te komen. Dat is weer een gemiste kans voor Nederland. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
18-07-2017 17:57:39 BerichtOnderwerp:
Rob
Erelid


Geregistreerd op: 22 Nov 2016
Berichten: 1159
Woonplaats: Kollumerzwaag

Reageren met citaat

Ik loop nu al een week of 4 in een rok rond en moet de eerste negatieve reactie nog ontvangen. Het merendeel heeft niet eens in de gaten dat je een rok draagt. Maar ja, dat verrekte stemmetje in onze bovenkamer, die maak het jezelf onnodig moeilijk om in een rok naar buiten te gaan. Crying or Very sad

Rob
_________________
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Als afgunst branden wou, dan kan men de gaskraan wel dichtdraaien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
27-07-2017 18:38:07 BerichtOnderwerp:
Brachlion
Erelid


Geregistreerd op: 01 Jun 2017
Berichten: 169
Woonplaats: Allentown, PA, USA

Reageren met citaat

Gisteren beloofd het een lekkere stranddag te worden dus stapte ik enthousiast de auto in, in rok natuurlijk. Halverwege zat ik meer dan een uur vast in een stop and go verkeersopstopping. Er was een vrachtwagen gekanteld en de rommel moest opgeruimd worden. En dat is met vier banen breed en omcirkeld door beestachtig grote trucks geen pretje. Maar met de rok was het toch koeler. Op een gegeven moment stond ik naast een Cadillac en daar zaten vier heren in met driedelige pakken en de stropdas stevig aangesnoerd. Alleen met de AC op hoog is het dan nog uit te houden.
De rok die ik in de auto droeg kwam een paar centimeter boven de knie maar richting strand trok ik een kortere rok aan, ca. 35 cm. Met een lekker briesje voelde dat koel aan. Onderweg naar m'n stek kwam ik wat vissers tegen maar op het zuidelijk deel van het strand was ik alleen. Onderweg passeerde ik wel een dame die ik er wel vaker heb gezien. Ze verzameld sea glass maar ze is erg nurks, waarschijnlijk omdat ik strings draag. Dat ik nu in een mini rok liep zal het er wel niet beter op gemaakt hebben.



Op de terugweg ging ik volgens gewoonte benzine en iced tea tanken. Een vakantiehulp had de iced tea met het verkeerde spul gevuld en dat ontdekte ik toen ik een teug nam terwijl ik bij de kassa stond te wachten. Ik klaagde er over en de kassiére liep met me mee naar de soda fountain om me te helpen. Dus met een nieuwe bijna 1,5 L beker Mountain Dew (een soort van 7-up met een overdosis caffeïne) reed ik weer verder. Ongeveer 10 minuten later was de beker leeg op wat ijs na.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
27-07-2017 19:15:11 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Het blijft leuk om je vorderingen te lezen, ik kan er zo uit opmaken dat je van elke wandeling echt geniet. bedankt om uw verhalen te delen. Wink
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
27-07-2017 20:28:27 BerichtOnderwerp:
Brachlion
Erelid


Geregistreerd op: 01 Jun 2017
Berichten: 169
Woonplaats: Allentown, PA, USA

Reageren met citaat

Ik hoop dat het lezers mogelijkerwijs overhaalt om ook eens in het openbaar een rok of een kilt te dragen. De angst zit echt tussen je oren maar daar kom je pas achter nadat je de eerste stappen buiten de deur hebt gezet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
28-07-2017 10:02:51 BerichtOnderwerp:
Rob
Erelid


Geregistreerd op: 22 Nov 2016
Berichten: 1159
Woonplaats: Kollumerzwaag

Reageren met citaat

Brachlion schreef:
De angst zit echt tussen je oren maar daar kom je pas achter nadat je de eerste stappen buiten de deur hebt gezet.


Hier wordt de spijker op z'n kop geslagen. Applause thumleft
Mijn ervaring en mening is: dat je dit beter in je directe omgeving kunt doen. De mensen kennen jouw, maar andersom ook, jij kent de mensen. Hierdoor zal men terughoudender reageren en is dus een stuk prettiger voor je gemoedsrust en zelfvertrouwen.

Mocht je een vervelende opmerking krijgen, dan niet boos worden, maar een gepast antwoord geven. Op die manier verplaats je de aandacht van jou naar de opmerking maker en zullen anderen niet meer zo snel een opmerking maken. Want niemand staat graag voor paal in het bijzijn van anderen. Wink Laughing

Rob
_________________
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Als afgunst branden wou, dan kan men de gaskraan wel dichtdraaien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
10-08-2017 02:37:51 BerichtOnderwerp:
Brachlion
Erelid


Geregistreerd op: 01 Jun 2017
Berichten: 169
Woonplaats: Allentown, PA, USA

Reageren met citaat

Dit is een kopie van het bericht dat ik op RvM plaatste.

Vandaag was het een goede stranddag volgens de 5 weersberichten die ik raadpleeg. Van die 5 neem ik het gemiddelde en dat rond ik naar boven af. Dat naar boven afronden betekent in dit geval een iets optimistische uitleg van dat gemiddelde. En meestal klopt dat aardig. Zo ook vandaag.
Minder prettig was zowel op de heen- als terugweg opstoppingen. Niet zo erg als de vorige keer maar je bent al snel een half uur kwijt. Maar ik had een dunne denim rok aan (42 cm) en de ventilator blies lucht in de beenruimte dus dat gaf wat verkoeling. Misschien is het m'n zuinige of principele Hollandse instelling maar ik zet niet snel de A/C aan.
Om precies 11:00 reed ik het parkeerterreintje op en ging via de mulle zandpaden naar m'n gebruikelijke stek. Achter de eerste de beste struik deed ik de korte khaki omslagrok aan die ik de vorige keer ook gedragen had. Maar bij het uittrekken van de denimrok moest ik even m'n balans in het zachte zand terug vinden en stapte ik op de zoom van de rok. Aan de onderkant van de rits scheurde de stof open, schoot de ritstrekker van de rits en stond ik met een onbruikbare rok in m'n handen.
Onderweg naar m'n stek op het strand kwam ik één strandgast tegen onder een parasol en in een vouwstoel. Even verder kwam ik de blonde dame tegen die sea glass verzamelt. En zowaar groette ze terug en nog wel met een glimlach. Misschien is ze tot de conclusie gekomen dat je met kleine strings niet gelijk een viespeuk bent.
In de loop van de dag kwam ik nog wat andere figuren tegen tijdens m'n wandelingen zodat het toch wat drukker was dan normaal. Het is duidelijk vakantie hier. Om 16:30 ging ik weer terug en dat moest noodgedwongen in de overslagrok van 35 cm. Het was wat gaan waaien en de flap stond zo nu en dan wagenwijd open. Om die uitbundigheid wat te beteugelen gordde ik m'n buideltas om en dat was precies de juiste remedie. Bij het benzinestation tankte ik benzine en ging de winkel in om 2 reuze bekers drinken te halen. 1 x rootbeer en 1 x Mountain Dew. De kassadame keek even met een verraste blik naar m'n korte rok maar dat bracht haar verder niet van de wijs. Omdat het gedurende de dag niet zo overdreven warm was stond er nog een bodempje in één van de bekers toen ik thuis kwam. Ik raak trouwens al aardig bedreven in het drinken uit die bekers bij een snelheid van 80 mph (ca. 130 kmh). Er zit een rietje in dus dan is het niet zo'n kunst. Maar ik kwam relaxed thuis na een lekkere dag.
Door de flap is deze rok beperkt inzetbaar, nagenoeg windstil. Maar de lengte van 35 cm voelt wel geschikt aan om aan te trekken als ik naar het strand ga. Ik voel dat ik weer een stapje verder ben gekomen. Alleen in m'n dagelijkse omgeving zal het beperkt blijven tot 40 of 42 cm.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
03-09-2017 23:34:31 BerichtOnderwerp:
Brachlion
Erelid


Geregistreerd op: 01 Jun 2017
Berichten: 169
Woonplaats: Allentown, PA, USA

Reageren met citaat

Elke ochtend stap ik uit een soort gewoonte in een rok. Het wordt steeds gewoner. En ik let ook steeds minder op eventuele reacties van anderen.
Maar gisterenavond bij de wekelijkse boodschappen was er een vrouw van rond de 40 die er aan haar gezicht te zien een probleem had met mijn rok dragen. Bij de eerste ontmoeting kon je de afkeuring van haar gezicht scheppen. Tijdens het verdere winkelen kwamen we elkaar nog een paar keer tegen in de gangpaden tussen de stellingen. Telkens als ze me gewaar werd trok haar gezicht op half zeven. Ik had een zwarte cirkelrok aan die ook 360 graden rond is. Om haar wat meer te ergeren maakte ik bij m'n bewegingen wat meer draaibewegingen dan normaal zodat de rok vrolijk uit stond.
Ik ben zo vrij om me van die zuurpruim niets aan te trekken. Ik merk wel bij het personeel meer toenadering dan voorheen. Ik kom er al jaren maar sinds ik in kilt en later in rok verschijn lijken ze me toch iets vriendelijker en behulpzamer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De rok in de openbaarheid
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   




Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!