Afslanken ingezet

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | Aan de bar Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3   Pagina 3 van 3

09-09-2017 17:20:43 BerichtOnderwerp:
Rob
Erelid

Reageren met citaat

Rob schreef:
.....ben inmiddels gezakt naar 92kg en wil de 85kg zien te halen dit jaar.

Ik lig mooi op schema en schommel momenteel op de 87/88kg en mag er wel vanuit gaan dat ik op 1 december aanstaande mijn streefgewicht van 85kg heb behaald.

Rob

10-09-2017 03:33:14 BerichtOnderwerp:
Brachlion
Erelid

Reageren met citaat

Jarenlang woog ik zo'n 72 kg. Daar deed ik niets bijzonders voor. Met wat ik at bleef ik vrij constant op gewicht. Toen ik zelfstandig ging wonen en ik voor m'n eigen potje moest zorgen viel het me naar een jaar op dat m'n broeken wat krapper leken te worden. Ik heb toen ook maar een weegschaal aangeschaft en ik bleek 75 kg te wegen. Door wat selectiever te eten ging dat langzaam weer richting 72 kg.
Toen ging ik samenwonen met een Italiaanse die 25 jaar in Zuid-Amerika had gewoond en ook nog eens lekker kon koken. En ja hoor, geleidelijk ging de wijzer van de weegschaal langzaam omhoog. Het heeft wel een tijd geduurd maar uiteindelijk bereikte ik de 85 kg. Al die pasta en lekkere toetjes gaan je niet in de koude kleren zitten.
Maar aan die relatie kwam een einde en ik vertrok naar Den Haag. Door m'n voeding goed in de gaten te houden maar ook door een zekere regelmaat en veel strandwandelingen ging het gewicht snel omlaag. Na een jaar op 75 kg en in de volgende jaren kwam ik op 72 kg. En daar zwabber ik nu een beetje omheen. Alleen al door een sneetje brood meer of minder kan ik m'n gewicht finetunen. Want dat is iets dat ik blijf volhouden: crash dieëten helpen niet. Je valt snel veel af maar dat zit er zo weer aan. Je lichaam kan die grote veranderingen eenvoudig niet aan. Je moet het met kleine stapjes doen, dan kan je lichaam er aan wennen en zo de spijsvertering er op inrichten.
Als je je dieët rigoreus mindert gaat je lichaam op de spaarbrander. Alles wordt uit het kleine beetje voedsel gehaald. Zodra je weer wat meer gaat eten omdat je gewicht zo snel gedaald is wordt er nog steeds zoveel uit het voedsel geperst en dat gaat dan in de voedselreserve, de vetlagen. Dus groeit je gewicht weer. Het lichaam is een wonderlijke machine.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

10-09-2017 08:20:31 BerichtOnderwerp:
E.R.
Erelid

Reageren met citaat

En wat ik even aan wil toevoegen. Ik volg hetzelfde dieet door regelmatig en gevarieerd te eten, ... probeer dan na negenen zo min mogelijk te snaaien. Dan blijf je gewicht op peil.

Sorry wij kunnen makkelijk praten. Want het is ons gelukt om ons gewicht op peil te houden. Ik hoop dat ik voor mijn dochter een goed voorbeeld ben. Want we praten met haar er wel over. Ze zie twee voorbeelden. De een snoept minder dan de ander. En ze vraagt nauwelijks naar snoep. Dus ik hoop dat ze daar straks ook naar gaat leven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

10-09-2017 09:27:55 BerichtOnderwerp:
Rob
Erelid

Reageren met citaat

Het cliché is al zo vaak gezegd, maar het is toch een waar feit: ieder pondje komt door het mondje. Wink
Gewoon 3x daags je maaltijd en wat geduld, dan verlies je op een prettige manier geleidelijk wat pondjes, zonder dat je je er onprettig bij voelt.
Dat wil niet zeggen dat ik geen lekkere, ongezonde, vette dingen eet. Wink
Want een patatje mayo of saté, frikandel, kroket, chips, zoutjes enzovoorts worden nog wel genuttigd, alleen in mindere mate.
Woensdag is hier patat dag en zondags hebben we wat lekkers te snoepen.

Rob

04-10-2017 05:56:23 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin

Reageren met citaat

Hier zijn er weer een aantal kilo's bijgekomen tijdens de verlofperiode. Embarassed Hoog tijd om weer wat op de voeding te letten en snoep en frisdranken van het menu te schrappen. Met een gewichtsverlies van 300 tot 500 gram/week ben ik tevreden. Wink
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | Aan de bar
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen: