top

Laarzen

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De rok in het algemeen    Pagina 1 van 1

06-12-2017 07:58:04 BerichtOnderwerp: Laarzen
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Mijn Retro 300-laarzen gaan nu al een tijdje mee en voldoen prima wat de kwaliteit betreft.

Enige nadeel is de zeer lange veter. ( 60 gaatjes waarvan 48 rijghaken). Om in te stappen heeft de laars wel een rits over de volledige lengte, maar als de laars niet gedragen wordt en er geen "druk" op de veter zit dan durft de veter gemakkelijk uit de rijghaken loskomen. Als ik dan de pech heb dat het bij beide laarzen is dan ben ik even zoet met het opnieuw rijgen. En je mag er zeker van zijn, als de veter lost dan is het steeds onderaan, om zeker te zijn dat je alles weer moet losmaken om het euvel te herstellen. Wink
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
06-12-2017 11:18:53 BerichtOnderwerp: Re: Laarzen
Rob
Erelid


Geregistreerd op: 22 Nov 2016
Berichten: 1159
Woonplaats: Kollumerzwaag

Reageren met citaat

Yvan schreef:
En je mag er zeker van zijn, als de veter lost dan is het steeds onderaan, om zeker te zijn dat je alles weer moet losmaken om het euvel te herstellen. Wink


Dat heet nu een hobby binnen een hobby. Wink

Rob
_________________
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Als afgunst branden wou, dan kan men de gaskraan wel dichtdraaien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
07-02-2018 08:27:17 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Ik heb opgemerkt dat mijn laarzen beginnen te scheuren, achteraan net boven de enkel, langs het stiksel. Vandaag dan maar eens langs de "spoedgevallen" gaan om het euvel te laten herstellen. Ooit in een lang verleden, toen de dieren nog konden praten, ben ik nog zelf schoenhersteller geweest in loondienst, maar zelf heb ik er de apparatuur niet voor staan om leder te stikken.

Het getroffen gedeelte is niet zo abnormaal, het is de plaats waar de laars bij elke stap moet plooien, ter hoogte van de enkel. Een stukje zwart leder op de getroffen plaat zou verder scheuren moeten verhinderen. Ik ga de schoenmaker wel meegeven dat de laars panty-vriendelijk moet blijven. Aangezien we hier in Kortrijk een een schoenmaakster hebben, zal ze wel begrijpen wat ik bedoel Wink.

Terwijl de laarzen dan toch binnen zijn ga ik van de eerste keer opteren voor een groot onderhoud, namelijk ook laten rubber hakken zetten en beschermzolen. Het voordeel hiervan is dat de vervelende "klik-klak" van de hielen verdwijnt, fabrikanten kiezen namelijk dikwijls voor luidruchtige plastieken hielen omdat ze goedkoper zijn in productie. Beschermzolen verhinderen dan weer het doorslijten van de zool, (ook hier dikwijls origineel plastiek), en maakt het schoeisel ook minder glad. Van zodra de beschermzool doorslijt, kan je eenvoudig een nieuwe laten leggen terwijl de originele zool intact blijft.
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
07-02-2018 11:35:09 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Yvan schreef:
Ik heb opgemerkt dat mijn laarzen beginnen te scheuren, achteraan net boven de enkel, langs het stiksel. Vandaag dan maar eens langs de "spoedgevallen" gaan om het euvel te laten herstellen. Ooit in een lang verleden, toen de dieren nog konden praten, ben ik nog zelf schoenhersteller geweest in loondienst, maar zelf heb ik er de apparatuur niet voor staan om leder te stikken.

Het getroffen gedeelte is niet zo abnormaal, het is de plaats waar de laars bij elke stap moet plooien, ter hoogte van de enkel. Een stukje zwart leder op de getroffen plaat zou verder scheuren moeten verhinderen. Ik ga de schoenmaker wel meegeven dat de laars panty-vriendelijk moet blijven. Aangezien we hier in Kortrijk een een schoenmaakster hebben, zal ze wel begrijpen wat ik bedoel Wink.

Terwijl de laarzen dan toch binnen zijn ga ik van de eerste keer opteren voor een groot onderhoud, namelijk ook laten rubber hakken zetten en beschermzolen. Het voordeel hiervan is dat de vervelende "klik-klak" van de hielen verdwijnt, fabrikanten kiezen namelijk dikwijls voor luidruchtige plastieken hielen omdat ze goedkoper zijn in productie. Beschermzolen verhinderen dan weer het doorslijten van de zool, (ook hier dikwijls origineel plastiek), en maakt het schoeisel ook minder glad. Van zodra de beschermzool doorslijt, kan je eenvoudig een nieuwe laten leggen terwijl de originele zool intact blijft.


Verdict: een kleine 40€ voor het totaal. De laarzen blijven panty-vriendelijk en de jonge dame had dadelijk begrepen dat het mijn laarzen waren (maatje 46). Mr. Green Zaterdag mag ik ze afhalen. Ondertussen heb ik nog 2 paar in reserve, geen paniek dus.
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
10-02-2018 16:16:20 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

En de laarzen zijn terug. Op de beschadigde plaatsen werd, aan de binnenzijde, een zacht stukje leder gestikt. Aan de buitenzijde zie je enkel een paar extra stiksels, prima hersteld.
Ook de zolen en rubber hakken zijn naar wens. De laarzen zijn veel minder luidruchtig en anti-slip. Volgens de schoenmaakster is de "skai" (namaakleder) redelijk dun en kwetsbaar op die plaats door het constant bewegen. Door de versteviging zou het probleem opgelost moeten zijn.
Ik test het een paar weken uit en als alles goed blijft dan laat ik mijn ander paar laarzen preventief verstevigen. Very Happy
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De rok in het algemeen
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   




Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!