Waar gaf ik mijn geld aan uit (behalve panty's)

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | Aan de bar    Pagina 1 van 1

20-04-2017 14:02:55 BerichtOnderwerp: Waar gaf ik mijn geld aan uit (behalve panty's)
Yvan
Site Admin

Reageren met citaat

De Samsung Galaxy S3 gaf al een paar weken problemen. Telkens na de nacht zat de telefoon vast en was niet meer op te starten. De enige remedie was de batterij even uithalen en kon alles weer opstarten. Alle remedies van het Internet toegepast, alle overbodige apps verwijderd, een "hard reboot" laten doen... geen resultaat. Bovendien was, tijdens de nacht, de helft van de batterijlading weg. Ik maak standaard geen gebruik van Wifi of bluetooth en het toestel staat in spaarstand. Een nieuwe batterij bracht ook geen relaas.

Vandaag dan maar de knoop doorgehakt en een Samsung Galaxy J5 aangeschaft. In grote lijnen hetzelfde als mijn S3, maar, hier en daar, wat beter. Bovendien kost hij maar 1/3de van wat ik voor de S3 moest neertellen.

Voor mij hoeft geen "vlaggenschip" meer. De S3 is nu 4 jaar oud en krijgt ook problemen, ongeacht het ding altijd met zachtheid werd behandeld. Een "minder" exemplaar zal de job ook wel klaren.

Volgens "het blauwe bolletje" zou hij morgen geleverd worden. Wink

Edit: prijs van mijn oud toestel net teruggevonden: Op 2 januari 2013 betaalde ik 600 euro voor dat ding. De J-5 is een derde van de prijs.
-Life is too short to wear boring clothes.-
-

Laatst aangepast door Yvan op 21-04-2017 09:20:40; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

20-04-2017 21:39:21 BerichtOnderwerp:
Tauruxx
Erelid

Reageren met citaat

Koop ook zelden het topmodel. Toen de Samsung S6 uitkwam, koos ik voor de S5, want daar zijn de kinderziektes wel uit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

21-04-2017 09:06:30 BerichtOnderwerp:
HoutHakker
Erelid

Reageren met citaat

Ik had een S4 en die kon slecht tegen stof. Beetje dezelfde symptomen, heb hem nog net voor het verstrijken van de garantieperiode bij de coole firma kunnen insturen en kreeg hem netjes hersteld terug. Service.

Maar dan toch die S4 voor de dochter gehouden en een Nexus 5X aangeschaft, 2e kans produkt dus zachter in de buidel. Met dat die niet open kan, geen last van stof. En tevreden van de capaciteiten - is mijn 2e bureau.

Maar vraag het me nog een over een jaartje, want die dingen zijn elk op hun manier heel fragiel.

22-04-2017 00:43:16 BerichtOnderwerp:
E.R.
Erelid

Reageren met citaat

Ik heb zelfs een J5 in plaats van een S5. Maar ik ben heel tevreden met mijn mobieltje. Maakt mooie foto's en heeft een goede geluidsopname. Leuk bij concerten.
Terug naar boven

22-04-2017 01:09:44 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin

Reageren met citaat

Ondertussen is de Samsung J5 geleverd. Dankzij de app "Smart Switch" waren alle data, applicaties, bestanden en contacten in een wip,draadloos, overgezet. Het toestel draait op Android 6.0.1, toch iets meer up -to-date dan mijn S3 met Android 4.3.
De S3 heb ik nu teruggezet naar de fabriekswaarden om te kijken of dit nog iets zou uithalen in verband met het vastlopen.
-
Terug naar boven

22-04-2017 22:09:25 BerichtOnderwerp:
E.R.
Erelid

Reageren met citaat

Ik zie het nu wat je de vorige keer hebt geschreven. Nou dat is dan een goede keus. Uit eigen ervaring dus. Het schijnt langzamer te zijn dan de S5. Maar geen probleem hij doet het goed en je kan er ook goede foto's mee maken en ook de video- en geluidskwaliteit zijn in orde. Wel even kijken wanneer je de flits moet gebruiken of niet.

Ik zat vorige keer onschuldig tijdens het concert van Magnus te filmen, ja met de zanger Tom Barman, had ik niet in de gaten dat ik de flits aan had. De gitarist irriteerde zich daar mateloos aan. Op een gegeven moment stapte hij naar me toe en duwde mijn mobieltje omlaag. Ik dacht oeps. De volgende keer deed ik het beter, ik had inmiddels mijn flitslampje uitgezet. En na het concert heb ik de gitarist een hand gegeven en alles was weer vergeven. Gewoon schuld bekennen. Helemaal niet erg. Wordt nog gewaardeerd ook.
Terug naar boven

23-04-2017 12:24:02 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin

Reageren met citaat

Sinds dat ik de S3 naar de fabrieksinstellingen heb gezet, is hij niet meer uitgevallen, ook het batterijverbruik is een pak minder Ik heb nu de back-up teruggezet met alle apps die in gebruik waren en wacht een paar dagen af. Als alles goed blijft, dan was er en probleem met het besturingssysteem (Android). Indien alles normaal blijft dan wordt de S3 terug de dagelijkse smartphone, de J-5 gaat dan terug in het doosje en is een prima back-up.
-
Terug naar boven

24-04-2017 15:45:55 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin

Reageren met citaat

De S3-smartphone doet nog steeds normaal. Blijkbaar zat er een fout in het besturingssysteem (Android) zelf. Ik heb mijn simkaart terug van de J5 naar de S3 verwisseld. De J-5 smartphone zit terug in zijn verpakking en in de kast als back-up. Ik verslijt liever eerst mijn S3 tot hij werkelijk de geest geeft. Wink
-
Terug naar boven

04-06-2018 17:35:06 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin

Reageren met citaat

Een poetshulp gekocht om de vrouw een beetje te ontlasten bij de huishoudelijke taken. Een Dbot R98 van Ecovacs Robotics. https://www.ecovacs.com/uk/deebot-robotic-vacuum-cleaner/DEEBOT-R98/

Doet stofzuigerwerk en nat kuiswerk, heeft een gps-tracksysteem en slaat de huiskamers op in een map. Via smartphone is het mogelijk om barrières in te stellen op de map waar de robot niet mag komen. Sensors zorgen ervoor dat hij niet van de trap dondert en een lidar zorgt ervoor dat hij het meubilair of wanden niet ramt. Bij lage batterijspanning keert de robot zelf terug naar zijn laadstation om op te laden. Tezelfdertijd maakt het laadstation de stofcontainer van de robot leeg. Na het laden gaat de robot verder op de plaats waar hij eerder gestopt was.

Marina ziet het wel zitten, de bankrekening was minder blij. Wink
-
Terug naar boven

10-08-2018 16:15:09 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin

Reageren met citaat

Als heel bescheiden hobbykok had ik nood aan een paar goede koksmessen. Ik had ooit al wel eens een messenset gekocht in een houten blok, maar na een paar maanden kwamen de handgrepen los te zitten en na het schoonmaken, liep het water, 2 uur nadien, nog altijd uit de handgrepen.

Dan maar het deskundig advies van mijn buurman gevraagd. De beste man is kok op rust en is, tijdens zijn carrière, altijd chef kok geweest in één van de betere restaurants in Kortrijk.

Hijzelf zweert bij het Duitse merk Wüsthof, "messen die je hebt voor de rest van je leven", zegt hij. We zijn samen gaan zoeken op het Internet en uiteindelijk zijn het de twee bovenste messen geworden. (foto)

Een wüsthof Classic met een lengte van 20 cm en eentje van 16 cm.

Aangezien mijn zakmes dringend aan vervanging toe was, werd dit vervangen door een Ruger CRKT.
Onder het zadel van de motorfiets heb ik altijd een 12-in-1-multitool zitten, maar het mes hiervan is zeer moeilijk te openen, zeker met handschoenen aan. Het nieuwe mes werd geleverd met een foedraal en kan dus gewoon aan de broeksriem, handig.

-
Terug naar boven

10-08-2018 17:55:50 BerichtOnderwerp:
Rob
Erelid

Reageren met citaat

Hobbykok???
Zal wel de slager van Kortrijk zijn/worden. Wink Laughing
Maar gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.

Rob

10-08-2018 19:15:35 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin

Reageren met citaat

Rob schreef:
Hobbykok???
Zal wel de slager van Kortrijk zijn/worden. Wink Laughing

Rob

Yep, de nieuwe Hostel-film is op komst. https://youtu.be/4d5_lrn9v-g Twisted Evil Twisted Evil Razz Very Happy
-
Terug naar boven

11-08-2018 10:25:59 BerichtOnderwerp:
Rob
Erelid

Reageren met citaat

Ik zie het al, dit wordt de nieuwe Yvan de Verschrikkelijke. Embarassed Whistle

Rob

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | Aan de bar
Vorige onderwerp