Huishoudelijke taken.

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | Aan de bar Ga naar pagina Vorige  1, 2   Pagina 2 van 2

05-04-2017 12:55:38 BerichtOnderwerp:
Rob
Erelid

Reageren met citaat

Ideaal zo'n gps.
Ga hier rechtsaf, oeps waarom zegt de gps niet dat hier een heg staat. Wink Laughing
Ik doe het wel op de ouderwetse manier, landkaart en stratenboek. Embarassed

Rob

05-04-2017 13:33:37 BerichtOnderwerp:
E.R.
Erelid

Reageren met citaat

Ik gebruik tegenwoordig liever mijn gsm als TomTom. Die is veel meer up-to-date. Jammer dat dat data kost. En in het buitenland gaat het met de data heel snel.

Ik heb in mijn auto een ingebouwde TomTom. En eigenlijk heb ik hem nooit geŁpdatet. En eigenlijk omdat dat het niet leek te kunnen. Misschien niet genoeg geduld gehad. Maar ik kom toch altijd wel waar ik moet zijn. En een kaart is ook een optie. Bovendien kan ik ook de borden lezen.

En als ik toevallig naar Rue de Vallenciennes in Freisnies/Maubeuge toe moet gaan, en ik heb geen kaart en mijn TomTom is alleen maar van de Benelux, ... ja toen ben ik er ook gekomen. Ik zag op een bord afrit Vallenciennes en ik ben er afgegaan. En toen zag ik een Maubeuge. Op die manier kom je er ook.

Zolang je van te voren een beetje onderzoek doet waar je naartoe moet als de bestemming onbekend is, dan moet het gewoon lukken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

05-04-2017 14:43:10 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin

Reageren met citaat

In de auto is het een gps met dvd. Om de 5 jaar koop ik eens een update en op gebied van fouten valt het goed mee.

De meest up-to-date gps-systeem vind ik nog steeds Google maps. Verkeersdrukte en ongevallen worden redelijk snel doorgegeven, je hebt wel dataverkeer nodig.

Van de Garmin, op de motorfiets, krijg ik regelmatig updates. (levenslange kaartupdate). Net nog eentje binnen gekregen, we kunnen een tijdje verder. Wink
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

05-04-2017 17:24:19 BerichtOnderwerp:
E.R.
Erelid

Reageren met citaat

Ja die gebruik ik ook het liefst, Google-maps. En als ik mijn dochter (9 jaar) bij me hebt, dan stelt zij mijn mobieltje in. Zowel Spotify-afspeellijst en Google-maps. Ze is daar heel bedreven in.
Terug naar boven

05-04-2017 22:59:48 BerichtOnderwerp:
neon
Erelid

Reageren met citaat

Yvan schreef:
Yvan schreef:
Een heel andere taak voor straks: De motorfiets in bad stoppen en, eindelijk, de gps deftig op de motorfiets installeren. Het montageplaatje voor op het remvloeistofreservoir is gisteren geleverd. (Ram-Mount) De unit moet ook voorzien zijn van stroom, dus een klusje waar ik even zoet mee zal zijn. Wink

Eindelijk gelukt, de gps is "alive and kicking" cheers
Het grootste werk was een plaatsje zoeken voor de gestabiliseerde voeding. Wink

Volgens mij hebben we dezelfde Yvan Very Happy
Ik heb 'm met een stekkertje aan een aftakking van het achterlicht gemaakt. Gebruik de Zumo eigenlijk alleen op vakantie dus wel fijn als 'ie er ook nog makkelijk vanaf kan. Op andere momenten heb ik een telefoonhouder op de Ram kogel zitten met de flitser (vallende sterren?) waarschuwingen Twisted Evil
Terug naar boven

06-04-2017 03:18:59 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin

Reageren met citaat

neon schreef:

Garmin Zumo 350 LM. Wink Bij mij is het aangesloten op de stroomkring van de "sigarettenaansteker", zo ben ik er zekerder van dat, als ik met kortsluiting zit en de zekering van de Zumo zelf niet snel genoeg is, enkel de stroomkring van de accessoires uitvalt.

De audio heb ik gekoppeld, via Bluetooth, met het intercomsysteem in de helm, zo kan ik mijn aandacht beter op het verkeer houden. Waarschuwingen voor snelheidsbeperkingen heb ik wel uitgeschakeld, anders tettert die madam me de oren van het hoofd. . Razz
-
Terug naar boven

06-04-2017 08:31:24 BerichtOnderwerp:
neon
Erelid

Reageren met citaat

Yvan schreef:
neon schreef:

Garmin Zumo 350 LM. Wink Bij mij is het aangesloten op de stroomkring van de "sigarettenaansteker", zo ben ik er zekerder van dat, als ik met kortsluiting zit en de zekering van de Zumo zelf niet snel genoeg is, enkel de stroomkring van de accessoires uitvalt.

De audio heb ik gekoppeld, via Bluetooth, met het intercomsysteem in de helm, zo kan ik mijn aandacht beter op het verkeer houden. Waarschuwingen voor snelheidsbeperkingen heb ik wel uitgeschakeld, anders tettert die madam me de oren van het hoofd. . Razz

Ah, ik heb de 390LM, enige verschil is volgens mij het beschikbare kaartmateriaal. Ik heb het geluid sowieso uitstaan, de enige die tegen me praten mag onder weg is de andere madam die achter me rijdt Laughing
Terug naar boven

06-04-2017 15:24:42 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin

Reageren met citaat

neon schreef:
,Ah, ik heb de 390LM, enige verschil is volgens mij het beschikbare kaartmateriaal. Ik heb het geluid sowieso uitstaan, de enige die tegen me praten mag onder weg is de andere madam die achter me rijdt Laughing

HIER leggen ze het verschil uit. De "bochtige wegen" lijkt me een leuke optie, maar de moeite niet om een nieuwe te kopen. Wink Wat de connectie van telefoons betreft: dat lost mijn intercom op.
De Zumo 350 - 390 heeft wel een handig formaat, gemakkelijk weg te steken in de afgesloten bagageruimte of in de jaszak.

Volgend project is de Gopro deftig installeren op de helm zodat ik de leukste ritjes kan bewaren. Wink
-
Terug naar boven

06-04-2017 17:04:17 BerichtOnderwerp:
neon
Erelid

Reageren met citaat

Yvan schreef:
neon schreef:
,Ah, ik heb de 390LM, enige verschil is volgens mij het beschikbare kaartmateriaal. Ik heb het geluid sowieso uitstaan, de enige die tegen me praten mag onder weg is de andere madam die achter me rijdt Laughing

HIER leggen ze het verschil uit. De "bochtige wegen" lijkt me een leuke optie, maar de moeite niet om een nieuwe te kopen. Wink Wat de connectie van telefoons betreft: dat lost mijn intercom op.
De Zumo 350 - 390 heeft wel een handig formaat, gemakkelijk weg te steken in de afgesloten bagageruimte of in de jaszak.

Volgend project is de Gopro deftig installeren op de helm zodat ik de leukste ritjes kan bewaren. Wink

Ik had voor de 390 een 220, wat eenvoudiger model maar qua routes voorbereiden en delen ook een stuk makkelijker.

De GoPro sluit ik aan met de USB voeding van de oude Zumo op dezelfde stekkeraansluiting als de nieuwe (kan tegelijk). Camera bevestig ik dan aan de linkerspiegel. Geeft een vrij rustig beeld zonder blinde stukken in het beeld. In en uitschakelen doe ik met de afstandsbediening op het stuur, daar kan je ook direct op zien of er bijvoorbeeld iets opgenomen wordt en of de batterij (wanneer zonder voeding) nog vol genoeg zit.
Terug naar boven

06-04-2017 18:30:56 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin

Reageren met citaat

De Gopro is nog in testfase, maar omdat ik commentaar wil kunnen geven, is het noodzakelijk dat er een microfoon is aangesloten op de camera. Daarom wil ik de Gopro op de helm zodat er geen belemmeringen door kabels zijn. Eventueel kan ik, in een later stadium, nog bijkomende camera's op de motor zelf bevestigen voor bijkomend beeldmateriaal.

Momenteel heb iik een Gopro 3, een Rollei 4s Bullet en een Rollei 200 Sunglasses ter beschikking. De laatste kan ik enkel gebruiken met een aangepaste helm. Wink
-
Terug naar boven

09-04-2017 12:05:09 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin

Reageren met citaat

Zo, mijn klusjes zitten erop voor vandaag. Na de middag lekker genieten van het zonnetje. Bij uitzondering, staan er een viertal Omer's te twinkelen in de ijskast, die ga ik deze namiddag wel even soldaat maken.

-
Terug naar boven

12-07-2017 12:41:09 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin

Reageren met citaat

Over huishoudelijke taken gesproken, een paar weken geleden kwam vrouwlief op de proppen om terug een vaatwasautomaat te kopen, de oude vaatwasser was al een aantal jaren buiten dienst, maar zat nog in het keukenblok om esthetische redenen. Toen ik zei dat ik de huidige vaatwasser wel economisch vond, (Marina deed de afwas), kreeg ik het idee dat ze dat grapje niet leuk vond Twisted Evil .

Dan maar eens gekeken op de website van Coolblue. De keuze ging terug naar Miele omdat het meeste witgoed hier van dat merk is en we er nog steeds uiterst tevreden over zijn. Het werd een apparaat uit de middenklasse, niet het goedkoopste, maar ook niet de duurste. De belangrijkste punten waren verbruik, afwasresultaat, besteklade ipv korf en droogcapaciteit bij plastieken spulletjes. Uiteindelijk is het de G 6200 SC geworden.
Het apparaat werd de dag nadien keurig op tijd geleverd door medewerkers van Coolblue en het oude apparaat werd meegenomen. Na een dikke week uittesten voldoet het apparaat volledig aan de verwachtingen. Verbruikscategorie A+++, prachtig eindresultaat, stil en uiterst efficiŽnt droogresultaat bij alles, ook plastiek. Marina is tevreden en ik moet minder hard tillen aan de portefeuille. (of dat laatste een voordeel is?? Laughing )
-
Terug naar boven

12-07-2017 13:58:40 BerichtOnderwerp:
Rob
Erelid

Reageren met citaat

Yvan schreef:
........en ik moet minder hard tillen aan de portefeuille..... Laughing )

Dat ligt eraan welk geldsoort je er in doet, papier of metaal. Wink

Rob

04-07-2018 08:56:59 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin

Reageren met citaat

De laatste aanwinst in huishoudhulp is een Deebot R98 Robotstofzuiger . Prima hulp in huis, zeker als je met een zwarte kater in huis zit. We hebben overal harde vloeren, nergens tapijt en de R98 doet prima zijn best om het gelijkvloers netjes te houden. Het is geen wondermiddel en je moet zelf ook nog wel eens poetsen, maar voor mensen die met twee gaan werken is het een prima hulpmiddel en de machine houdt alles netjes. De R98 doet hier dagelijks zijn ronde als we niet thuis zijn en het is verbazend hoe het ding dagelijks de pels van "een halve kater" opzuigt tijdens de ruitijd.

Het enige jammere aan het toestel is dat het maar ťťn verdieping in kaart kan brengen. De robot maakt de kaart aan via lidar, (zoals radar, maar dan met laser ipv radiogolven), en eenmaal de kaart is opgemaakt, doet het ding, na een tweetal poetsbeurten, heel goed zijn best om alles netjes te houden. De robot regelmatig van verdieping/plaats veranderen is dus geen goed idee omdat er steeds een nieuwe map moet worden opgebouwd en het toch een paar poetsbeurten vraagt vooraleer de robot de omgeving kent en het stof werkelijk uit de hoekjes gaat peuteren.

Na een testje op de bovenverdieping, hebben de vrouw en ik toch maar besloten om een tweede exemplaar aan te schaffen.

Nog een voordeel: van zodra de poetsbeurt erop zit keert de robot automatisch terug naar zijn laadstation en wordt leeggemaakt door de bijkomende stofzuiger die op het laadstation zit.
-
Terug naar boven

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | Aan de bar
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen: