top

Zalando's campagne

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De rok in het algemeen    Pagina 1 van 1

29-02-2020 06:47:56 BerichtOnderwerp: Zalando's campagne
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Waarschijnlijk ingegeven door winsthonger, maar toch is het een campagne die onze keuze van kleding steunt. Zalando wil de stereotypen weg uit de modewereld en vervangen door "Zerotypen". Iedereen draagt wat hij/zij wil, hij een jurk en zij een stoer kostuum? Moet kunnen volgens Zalando. Mij hoor je alvast niet klagen. https://www.adformatie.nl/campagnes/zalando-zegt-modecliches-vaarwel-nieuwe-campagne

Natuurlijk zijn er altijd tegenstanders, maar als je ziet van wie de tegenstand komt, dan is die mening verwaarloosbaar: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/theo-francken-smalend-over-campagne-zalando-die-stereotypen-wil-doorbreken-lijkt-me-iets-om-terug-te-sturen~a2a5aac4/
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
29-02-2020 16:16:50 BerichtOnderwerp:
E.R.
Erelid


Geregistreerd op: 13 Feb 2017
Berichten: 279

Reageren met citaat

Ach ja. Genderneutraal is een heel eng woord. Dadelijk moeten alle mannen in een jurk/kleedje rondlopen... Dat noem ik stiekem een fobie hebben. Of sommige mensen zij zo dom, dat ze het verschil niet weten tussen mogen en moeten?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
04-03-2020 16:20:36 BerichtOnderwerp: De rok in de openbaarheid
de kraanman
Erelid


Geregistreerd op: 27 Apr 2016
Berichten: 306
Woonplaats: Waregem

Reageren met citaat

Hallo, op HLN was er vandaag te lezen dat Zalando een nieuwe poging doet om de man rokken te laten dragen. De modewereld is reeds jaren bezig om dat in het straatbeeld te krijgen maar volgens hen tevergeefs. Hopelijk krijgt Zalando daar verandering in.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om er nog eens over te praten met de vrouw en zo te horen berust ze in het feit dat ik rokken draag, maar dat is al. Op haar steun moet ik niet rekenen, dan is dat dan maar zo.
Sedert deze week ga ik mijn boodschappen doen in rok met panty ( 40,60,8o D zwarte,blauw en naturel) te voet ,met de fiets en de wagen. Het nastaren is er wel en daardoor moet ik wel verstand op nul zetten. Hopelijk hou ik het vol, maar achteraf voel ik me zeer goed.eindelijk heb ik die stap durven zetten. Met dank aan he forum. Gr. Km Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
05-03-2020 09:49:13 BerichtOnderwerp:
E.R.
Erelid


Geregistreerd op: 13 Feb 2017
Berichten: 279

Reageren met citaat

Het enige wat je kan doen, is om het zelf te doen. En ik probeer het ook steeds goed te doen. Met het idee zo kan ik verschijnen, dat mensen het acceptabel gaan vinden. Gelukkig heb ik mijn bouw mee. Ik ben niet zo groot, slank en ik heb redelijke kleine voeten voor wat mannen betreft.

Maar in HLN komen toch best wel weer veel fobistische opmerkingen naar voren. Gelukkig ook heel veel sympathiekere opmerkingen. Iedereen moet inderdaad. En ik denk dat de meeste mensen het een worst zal zijn, hoe je erbij loopt.

Ik voel niet zoveel nastaren. Ja voor een seconde en dan gaan mensen weer hun eigen ding doen. Ja ik val op en dan word je opgemerkt. Maar verder ook niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
06-03-2020 13:10:03 BerichtOnderwerp:
Niek
Erelid


Geregistreerd op: 31 Dec 2019
Berichten: 147
Woonplaats: Gelderland

Reageren met citaat

Ze hebben wel meer kleur, ook voor mannen, maar ik zie geen mannen in rok. Dus echt Zerotype...?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
07-03-2020 07:46:35 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Niek schreef:
Ze hebben wel meer kleur, ook voor mannen, maar ik zie geen mannen in rok. Dus echt Zerotype...?


https://www.fonsvandyck.be/home/francken-vs-zalando-vrijheid-van-ondernemen Wink

Het idee staat ook nog maar in de kinderschoenen. Het is normaal dat ondernemingen eerst eens voelen hoe warm het badwater is vooraleer ze erin stappen. Het zal waarschijnlijk nog wel een tijd duren vooraleer men rokken en jurken gaat produceren in echte mannenmaten. Tot dan blijf ik wel lekker in de vrouwenafdeling shoppen. Bovendien verwacht ik in het begin eerder saaie kleuren en rokken tot aan de enkels voor mannen.

Net als de "echte herenpanty", inspiratieloos en saai (met hier en daar een uitzondering). Ik wil gewoon zeggen, verwacht er niet teveel van. De echte herenpanty bestaat al een paar jaar, maar ik koop mijn exemplaren nog steeds in de vrouwenafdeling. Waarom? De beste kwaliteit / prijs is nog steeds een gewone (dames)panty. Bovendien is er veel meer keuze in kleuren, motieven, materialen en noem maar op, voor elk wat wils. Wink

Misschien een rare hersenkronkel, maar als Zalando gewoon de termen "mannenkleding" en "vrouwenkleding" schrapt, alles onder de noemer "kleding" zet en voor elk kledingstuk een conversietabel voorziet zodat iedereen zijn maat voor dat bepaalde kledingstuk kan vinden, dan zou men al een hele stap vooruit zijn. Natuurlijk zullen er altijd wel kledingstukken zijn die typisch voor een bepaald geslacht zullen blijven en aangezien de lichaamsbouw tussen vrouwen en mannen anders is, zullen bepaalde kledingstukken minder goed passen totdat de fabrikant beslist om het voor de beide geslachten te fabriceren.
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
09-03-2020 01:42:06 BerichtOnderwerp:
E.R.
Erelid


Geregistreerd op: 13 Feb 2017
Berichten: 279

Reageren met citaat

Ik heb ook geen echte verwachtingen t.a.v. het introduceren van rokken bij mannen. Maar ik moet toegeven dat de mannenrok bij H&M destijds echt wel iets had. Van dat zou ik zomaar willen dragen. Ik heb nu een vrouwenvariatie die er redelijk op lijkt. Maar een zwarte rok die ik heb met twee zakken erin, noem ik mijn mannenrok. Want een man stopt zijn handen nou eenmaal graag in zakken. Wink En die passen nou eenmaal in die rok.

Ik vind het ook niet belangrijk of het labeltje nou man of vrouw is. Een rok draag ik toch wel.

Bij panty's zie ik wel een labeltje welke maat je moet kiezen. En dan zie je op basis van lengte en breedte welke maat je moet hebben. Bij mij dus maat 46 of een L (geel). Volgens mij is dat wel een standaardmaat, die overal wordt gehanteerd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
09-03-2020 13:42:50 BerichtOnderwerp:
marco
Gewaardeerd lid


Geregistreerd op: 09 Mrt 2014
Berichten: 60

Reageren met citaat

De Hema heeft een tijdje geleden de term jongens en meisjes kleding vervangen door kinderkleding. Gezien de ophef die dit gaf, zal de term Dames en heren kleding nog wel even blijven. En niet alleen bij de Hema.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De rok in het algemeen
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   




Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!