top

Hema 1997

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | Panty reviews    Pagina 1 van 1

17-01-2013 17:10:20 BerichtOnderwerp: Hema 1997
JanAugust
Lid


Geregistreerd op: 06 Jun 2012
Berichten: 32

Reageren met citaat

Hoe lang gaat een panty mee ?

Als je hem niet vaak draagt, heeeeel lang.

Ik heb hier een panty waarvan ik zeker weet dat die in 1997 in de Hema gekocht hebben (de enige wit/heel licht beige in de collectie). Vandaag heb ik nog eens aangetrokken en hij zit nog steeds uitstekend. De vorm is nog perfect in orde. Hier en daar wolt hij een beetje op.

Groeten

J.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
17-01-2013 19:52:48 BerichtOnderwerp:
KeesMomma
Gast





Reageren met citaat

Dan heb je een antieke panty! Uniek! Voor dat merk.....!
Helaas gaan HEMA-panty's bij mij niet zo lang mee. Hoewel de pasvorm en de weefselstructuur perfect zijn en de HEMA-panty ook bij mij favoriet is, heeft deze in mijn geval meestal binnen drie maanden à een half jaartje haar beste tijd gehad. Meestal betreft het sneller verschijnen van een ladder (onder andere door slijtage, aan de hiel, teen of bovenaan) dan aanvankelijk was verwacht.
Gelukkig heb ik nog genoeg HEMA-panty's die wel in goede staat verkeren , doordat ik ze minder vaak heb gedragen of gewoon nog nieuw zijn.
Terug naar boven
 
17-01-2013 23:22:10 BerichtOnderwerp: Re: Hema 1997
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

JanAugust schreef:
Hoe lang gaat een panty mee ?

Als je hem niet vaak draagt, heeeeel lang.
J.


Hangt ook af van de dikte, kwaliteit, en hoe je ermee omgaat. Vanaf 50 of 70 denier moet je er bijna met de bulldozer over om er een ladder in te krijgen. Zwarte panty's van 70 denier gaan eerder moeten weggegooid worden omdat ze, na jaren gebruik, grijs worden, ze gaan zelden stuk.

Met lichtere panty's (10 a 15 denier) heb je een beetje geluk nodig, denk ik. Soms gaat bij mij een 15 denier maanden mee, soms gaat hij geen dag mee. Wink
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
18-01-2013 08:10:24 BerichtOnderwerp:
JanAugust
Lid


Geregistreerd op: 06 Jun 2012
Berichten: 32

Reageren met citaat

Dit was ik vergeten te melden:: 60 den

Groeten

J.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
18-01-2013 10:05:55 BerichtOnderwerp:
Sam
Erelid


Geregistreerd op: 11 Jun 2012
Berichten: 304

Reageren met citaat

Ik heb door de jaren heen wel vijftig verschillende merken gedragen met dikte varierend van 5 den tot 100den en in alle kleuren van de regenboog en nog meer. Ik ben het wel eens met een deel van wat Yvan zegt, (Hangt ook af van de dikte, kwaliteit, en hoe je ermee omgaat), maar de dikte? Ik heb wel gehad dat een 100den panty al na drie keer dragen de bak in kon doordat deze met en nagen was doorboord. Toch zit er wel een correlatie tussen dikte en levensduur en natuurlijk ook duur en frequentie van het gebruik. Ik heb daar het nodige "onderzoek" naar gedaan. Zo heb ik in de jaren 2002-2005 met de wolford satin touch 15 den "proeven" gedaan. Ik hield bij hoe vaak en wanneer ik ze droeg, hoe vaak ze gewassen werden etc. Hoewel het gebruik hetzelfde was (dragen onder een pantalon, geen jeans zijnde) warend e uitkomsten opmerkelijk.
Panty nr 1 van het experiment heb ik 550 uur gedragen eerdat hij stuk ging, nr 2 350 uur, nr. 3 80 uur , nr 4 500 uur en nr 5 600 uur. (uiteraard heeft deze ervaring mijn vertrouwen in Wolford bevestigd) daarna heb ik dit experiment niet meer gedaan doordat ik steeds meer verschillende panty's van merk en dikte en kleur ging dragen. Ik denk dat het ook afhaneklijk is van de vraag of je precies de juiste maat hebt. Ook al je net een maatje groter draagt kan dat in de duurzaamheid schelen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
07-09-2013 17:39:54 BerichtOnderwerp:
GelaarsdeKat
Lid


Geregistreerd op: 15 Aug 2013
Berichten: 30

Reageren met citaat

Schrik niet, maar ik bezit een panty uit augustus 1993, die veel gedragen is. Hij kostte dan ook 64 gulden destijds in Hoog Catharijne te Utrecht. Het merk was zoiets als Katira of Kitara, en het is een licht glanzende zwarte panty van ongeveer 90 of 100 denier (dat stond er niet op).

Ondertussen is hij wel versleten in de zin dat hij ruw en op sommige plaatsen te dun geworden is, maar ladders zitten er niet in. De elasticiteit is ook nog in orde.

Ik weet nog dat ik hem kocht, het winkelmeisje zei tegen mij dat de panty zo dik was dat je hem ook als broek kon dragen. Daarna heb ik wat gedronken op een terras daar. Een week later had ik een belangrijk examen, ook in Utrecht, en daarbij had ik die panty aan ter verhoging van het zelfvertrouwen.

Naast mij zat een meisje met ook een dikke zwarte panty aan, maar met dikke grijze sokken eroverheen. Ze zei nog "Ik heb slecht geslapen vannacht, dit wordt helemaal niks, ik laat het maar op een herexamen aankomen".
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
20-03-2019 22:45:25 BerichtOnderwerp:
JanAugust
Lid


Geregistreerd op: 06 Jun 2012
Berichten: 32

Reageren met citaat

Ondertussen zijn we weer enkele jaren later.
Dit weekend heb ik mijn panty-verzameling eens geordend en toen vond ik deze panty weer terug. Ik heb hem weer eens aangetrokken en ik moet bekennen dat die nog altijd in perfecte staat is. Nog steeds heel elastisch en geen ladders. Kwaliteit !

J.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
25-01-2021 13:08:20 BerichtOnderwerp:
JanAugust
Lid


Geregistreerd op: 06 Jun 2012
Berichten: 32

Reageren met citaat

2021 ! Vandaag heb ik deze antieke panty weer eens aan.

Nog steeds in topconditie!

J.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
11-05-2021 08:02:12 BerichtOnderwerp:
lorec
Erelid


Geregistreerd op: 15 Feb 2013
Berichten: 183

Reageren met citaat

JanAugust schreef:
2021 ! Vandaag heb ik deze antieke panty weer eens aan.

Nog steeds in topconditie!

J.


over antieke panty's gesproken, m'n moeder heeft nog een galajurk in haar kleerkast hangen, die ze al lang niet meer heeft gedragen. bij het opruimen vonden we in het handtasje dat er bijhoorde nog een reservepanty van Breitex, met op de verpakking een foto van Véronique de Cock, die daar toen blijkbaar promotie voor maakte. Allemaal een beetje van voor m'n tijd...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
11-05-2021 14:25:33 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

lorec schreef:


over antieke panty's gesproken, m'n moeder heeft nog een galajurk in haar kleerkast hangen, die ze al lang niet meer heeft gedragen. bij het opruimen vonden we in het handtasje dat er bijhoorde nog een reservepanty van Breitex, met op de verpakking een foto van Véronique de Cock, die daar toen blijkbaar promotie voor maakte. Allemaal een beetje van voor m'n tijd...


Ik heb nog een massa Breitex-panty's, in de verpakking, die al een tiental jaar in de kleerkast liggen. Eentje uit de verpakking gehaald en blijkbaar is de panty nog steeds even veerkrachtig zoals het hoort. Van "shelf life" heeft dit merk alvast weinig last. Wink
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
11-05-2021 16:46:38 BerichtOnderwerp:
lorec
Erelid


Geregistreerd op: 15 Feb 2013
Berichten: 183

Reageren met citaat

Yvan schreef:
lorec schreef:


over antieke panty's gesproken, m'n moeder heeft nog een galajurk in haar kleerkast hangen, die ze al lang niet meer heeft gedragen. bij het opruimen vonden we in het handtasje dat er bijhoorde nog een reservepanty van Breitex, met op de verpakking een foto van Véronique de Cock, die daar toen blijkbaar promotie voor maakte. Allemaal een beetje van voor m'n tijd...


Ik heb nog een massa Breitex-panty's, in de verpakking, die al een tiental jaar in de kleerkast liggen. Eentje uit de verpakking gehaald en blijkbaar is de panty nog steeds even veerkrachtig zoals het hoort. Van "shelf life" heeft dit merk alvast weinig last. Wink


Ik ken het merk eerlijk gezegd niet; Het is me gewoon bijgebleven omdat er een miss België publiciteit voor maakte, maar ik was toen te jong. Ik heb als tiener vooral DIM en Duparc gedragen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
13-05-2021 16:03:12 BerichtOnderwerp:
Karen
Lid


Geregistreerd op: 19 Jan 2020
Berichten: 33

Reageren met citaat

Het zegt mij ook wel iets die reclame, maar eerlijk, in die tijd was ik ook nog tiener en ik droeg nooit panty's. Vriendinnen van mij hadden toen regelmatig panty's aan naar school met een rokje, misschien zegt het hen meer. Ik droeg vooral broeken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
21-05-2021 20:26:11 BerichtOnderwerp:
lorec
Erelid


Geregistreerd op: 15 Feb 2013
Berichten: 183

Reageren met citaat

Karen schreef:
Het zegt mij ook wel iets die reclame, maar eerlijk, in die tijd was ik ook nog tiener en ik droeg nooit panty's. Vriendinnen van mij hadden toen regelmatig panty's aan naar school met een rokje, misschien zegt het hen meer. Ik droeg vooral broeken.


Mij zegt het niks. Van Duparc weet ik dat die sneller kapot gingen dan wanneer ik DIM's aanhad. Maar Duparc zie ik nu ook niet bij Veritas liggen, ook verdwenen waarschijnlijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
28-05-2021 08:19:13 BerichtOnderwerp:
de kraanman
Erelid


Geregistreerd op: 27 Apr 2016
Berichten: 306
Woonplaats: Waregem

Reageren met citaat

Hallo, DuParc is nog te krijgen bij okee en vroeger bij Brantano en in de europoint te Waregem. De fabrikant was vroeger gevestigd in Aalst en na een fabrieks brand verkocht.maar ze worden nog gemaakt onder dezelfde naam. Maar door een Nederlandse fabrikant. Ik koop nog geregeld Du Parc. Gr. Km
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | Panty reviews
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   




Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!