top

Waarom legging, jeggings...

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | Over leggings, jeggings en andere leuke spulletjes    Pagina 1 van 1

15-03-2021 16:46:22 BerichtOnderwerp: Waarom legging, jeggings...
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Waarom gaat tegenwoordig mijn voorkeur uit naar leggings en aanverwanten? Gewoon uit gemakzucht, denk ik. Ik draag graag een panty en alles wat erbij hoort, maar ik heb een hekel om steeds weer die pels van de benen te scheren en een hoop geplet haar onder een dunnere panty is geen zicht. Daarom draag ik voornamelijk 100+ denier panty's en, in aanvulling, leggings. Het is bovendien een nieuwe uitdaging omdat je een legging ook gewoon kan dragen met een T-shirt en/of overhemd en je daardoor toch weer een stapje verder gaat dan een panty onder korte broek of rok.

Het is ook weer een zoektocht met "trial and error" in verband met kwaliteit, pasvorm, maatvoering en mogelijkheden van combinaties.

Kleding mag niet gaan vervelen, anders zijn we verkeerd bezig. Wink
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
27-05-2021 04:36:38 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

De legging begint bij mij stilaan de norm te worden. Het kan gewoon gedragen worden, onder een rok of short en ik kan er wettelijk mee op de motorfiets. De mogelijkheden om tijdens de dag snel te variëren zijn mooi meegenomen. Er is snel een rok, short of long-shirt overheen getrokken, naargelang de gelegenheid.

Ook de "openbare aanvaarding" valt enorm mee. Ik ga dagelijks winkelen, draag het om te gaan werken en in de stad. Nog nooit een rare blik of opmerking gehad.
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
05-06-2021 21:33:47 BerichtOnderwerp:
Niek
Erelid


Geregistreerd op: 31 Dec 2019
Berichten: 147
Woonplaats: Gelderland

Reageren met citaat

Je hebt groot gelijk. Het is wat sneller acceptabel.
Ik heb laatst ook met een legging gefietst. Semi sportbroek...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
06-06-2021 00:31:37 BerichtOnderwerp:
E.R.
Erelid


Geregistreerd op: 13 Feb 2017
Berichten: 279

Reageren met citaat

Ik heb leggings gevonden via Large en die wordt gewoon door iedereen geaccepteerd dat ik als man daarmee loop. Wel met een longshirt. En dan draag ik ook pantykousjes daaronder. Ik zie wel eens mensen kijken. Maar mijn vrouw doet daar niet moeilijk over. Dus dat zijn dan de broeken waar ik het liefst mee loop. En het voordeel is ook dat ze voelen als legging, want dat zijn ze ook voor 100%. Maar net even in stijl van een skinnybroek, vanwege het reliëf bij de knieën.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
06-06-2021 07:36:57 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

E.R. schreef:
Maar net even in stijl van een skinnybroek, vanwege het reliëf bij de knieën.


Ik ken ze. Zelf heb ik 2 zwarte skinny's van Urban Classic (Large) met identiek reliëf boven de knieën. Ze worden verkocht als "biker jeans". De enige 2 normale jeansbroeken die hier nog de dienst uitmaken. Wink
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
30-08-2022 06:04:01 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Nog een reden waarom ik, zeker tijdens de zomer, overschakel naar leggings: normaal zie ik zelden reactie op mijn kleding in combinatie met panty's. Ik merk wel meer verbaasde blikken als ik mijn favoriete outfit draag, in combinatie met een zwarte panty, tijdens de zomer. Daarom volg ik eerder het "pantyseizoen".

Met een legging, in combinatie met een long-shirt, heb ik nog nooit een rare blik gezien, zelfs niet tijdens de zomer.
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
30-08-2022 11:59:23 BerichtOnderwerp:
Niek
Erelid


Geregistreerd op: 31 Dec 2019
Berichten: 147
Woonplaats: Gelderland

Reageren met citaat

Dat klopt Yvan,

Ik draag zelf ook legging broeken met een lang blouse of t-shirt. Geen of weinig reacties. Hooguit wat nieuwsgierigheid of verbazing.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
24-09-2022 13:17:09 BerichtOnderwerp:
Niek
Erelid


Geregistreerd op: 31 Dec 2019
Berichten: 147
Woonplaats: Gelderland

Reageren met citaat

Vandaag in een legging broek, panty kousjes en zwarte pumps naar de Lidl geweest. Heb enkele reactie gekregen. Een paar vragende blikken, maar zeker ook bemoedigende.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
24-09-2022 14:00:48 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Sinds het terug at frisser begint te worden, draag ik dagelijks een fuseau legging (van het merk Mango) met een Falke Pure Matt 100 eronder in combinatie met een "extra long fit" sweater van Girav. Nog nooit een reactie gehad op het werk of in de supermarkt.

Voor wie niet weet wat een "Fuseau-legging" is:



Het voordeel van de riempjes onder de voeten? Ik had het geluk om, voor mij, de perfecte maat te vinden en, dankzij de riempjes, blijft de legging perfect zitten zonder de Grand Canyon te zien aan de enkels tegen het einde van de dag. Deze legging blijft de hele dag mooi strak zitten.
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
24-09-2022 21:56:21 BerichtOnderwerp:
sander
Erelid


Geregistreerd op: 25 Dec 2012
Berichten: 96
Woonplaats: Breda

Reageren met citaat

Hey Yvan,
In de jaren tachtig had je ook zgn turnbroeken, strakke polyester achtige broeken met een bandje onder je voeten. Ik heb er nog een ergens liggen en heb de heupelastiek al eens vervangen. Maar draag hem nooit. Het fijne gevoel van een panty heb ik daar niet mee.
Gr, Sander
_________________
Dress you up in nylons!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
25-09-2022 09:35:00 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

sander schreef:
Hey Yvan,
In de jaren tachtig had je ook zgn turnbroeken, strakke polyester achtige broeken met een bandje onder je voeten. Ik heb er nog een ergens liggen en heb de heupelastiek al eens vervangen. Maar draag hem nooit. Het fijne gevoel van een panty heb ik daar niet mee.
Gr, Sander


De stoffen van toen en nu kan je niet meer vergelijken. Een fuseau-legging bevat tegenwoordig meer lycra dan een panty. Je kan het ergens vergelijken met een heel dikke panty zonder voeten.

Voor mij voelt een legging even goed aan als een panty, bovendien heb ik meer vrijheid in verband met wat ik erover draag. Het kan met een korte broek, een rok of zelfs gewoon zonder iets erover, een langere shirt of pull kan even goed.
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | Over leggings, jeggings en andere leuke spulletjes
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   




Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!