top

Amersfoort

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De rok in de openbaarheid    Pagina 1 van 1

07-07-2021 14:01:42 BerichtOnderwerp: Amersfoort
Niek
Erelid


Geregistreerd op: 31 Dec 2019
Berichten: 147
Woonplaats: Gelderland

Reageren met citaat

Afgelopen zaterdag weer in Amersfoort geweest. Ik droeg een zwart, wit, grijs, rode rok met witte blouse en grijs shirt.
Gewinkeld en nog schoenen gekocht. Het was druk en daardoor meer blikken gekregen, maar ook opvallend veel mensen die neutraal reageren.

Ik was prettig voor mij om samen te lopen met een vriendin.
Later nog even op en terras gezeten. Uiteindelijk geen enkel commentaar gekregen.

Voor herhaling vatbaar
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
09-07-2021 13:10:18 BerichtOnderwerp:
BaSa
Lid


Geregistreerd op: 30 Jun 2020
Berichten: 31

Reageren met citaat

Bedankt om dit te delen.

Als je je buiten de norm stelt zal je altijd opvallen. Dat sommigen discreter zijn in hun blikken houdt niet per se in dat ze het aanvaarden of leuk vinden, maar dat is uiteindelijk 'ons' probleem niet. Zolang ze maar respectvol blijven.

Ik moet me de laatste tijd hard inhouden om ook eens met een rok boodschappen te gaan doen. Of gewoon eens naar buiten te gaan, maar ik durf niet. Zo bang om een bekend iemand tegen te komen. Of in een gevaarlijke of gênante situatie terecht te komen.

Respect voor je moed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
12-07-2021 16:52:25 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

BaSa schreef:
Bedankt om dit te delen.

Ik moet me de laatste tijd hard inhouden om ook eens met een rok boodschappen te gaan doen. Of gewoon eens naar buiten te gaan, maar ik durf niet. Zo bang om een bekend iemand tegen te komen. Of in een gevaarlijke of gênante situatie terecht te komen.

Respect voor je moed.


Destijds heb ik dat op een eenvoudige manier opgelost. Ik ben een aantal keer naar het werk geweest met een Schotse kilt en een Utility-kilt. De eerste dagen heb ik een paar "Schotse" grapjes mogen horen, maar na een tijdje werd men het gewoon. Toen ik, na een aantal weken, in een gewone jeansrok op het werk verscheen, keek niemand er nog van op. Wink
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
13-07-2021 16:07:43 BerichtOnderwerp:
BaSa
Lid


Geregistreerd op: 30 Jun 2020
Berichten: 31

Reageren met citaat

Het zal wel aan mij liggen, maar bij mij lijkt het toch niet zo simpel.

Vandaag eindelijk met een zwarte Wolford Velvet de Luxe en een jeanshort naar de stad durven gaan. Er was veel volk, want het was markt. Ik stapte nog niet goed uit de auto of ik kreeg enkele (jongere) mensen die me zagen, elkaar enthousiast aantikten en hun lach nauwelijks konden inhouden terwijl ik ze passeerde.

Ik snel terug de auto in...

Kleine tegenvaller... Kwam wel aan, ook al kan ik het wel relativeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
13-07-2021 16:18:59 BerichtOnderwerp:
Ferdinand
Erelid


Geregistreerd op: 15 Jun 2012
Berichten: 165

Reageren met citaat

Dit zijn van die kutmomenten waar ik zelf ook bang voor ben. Reden voor mij om alleen op rustige plekken buiten in mijn panty te lopen. Een aantal forumleden hebben zoveel zelfvertrouwen om in het openbaar in een panty met eventueel een rok/jurk te verschijnen dat dat mij jaloers maakt. Natuurlijk is het zo dat het tussen onze oren zit en dat ik die stomme reacties van anderen bij die anderen moet laten maar dat krijg ik niet zo één, twee, drie in mijn systeem. Ik weet ook niet of ik dat ooit voor elkaar ga krijgen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
13-07-2021 21:58:20 BerichtOnderwerp:
E.R.
Erelid


Geregistreerd op: 13 Feb 2017
Berichten: 279

Reageren met citaat

@Ferdinand en andere. Het is niet erg om af-en-toe uitgelachen te worden. Lach met ze mee.

Maar je krijgt veel eerder een compliment dan een nare opmerking. En als je "het goed" doet, dan voel je je ook goed. Al dat kan voor extra zelfvertrouwen zorgen. Vertrouw erop dat je er mag zijn. Mensen hebben vaak wel respect dat je jezelf durft te zijn en niet met het kluitje meeloopt.

Dit is een grote knipoog naar Arnold Layne, Ernold Same van Blur: https://www.youtube.com/watch?v=g-3_VVcwwaY

Alles het tegenovergestelde. Ernold Same is een typetje. Namelijk een extreem grijze muis. Die altijd alles op routine doet.

Maar altijd ons advies. Als je in een rok de straat opga doe alsjeblieft gewoon normaal. En laat de situatie maar gewoon over je heen gaan. En weet je? Ik heb een gezin. Mijn vrienden kennen mijn geheim, mijn collega's (van waar ik werkte nu dus) en mijn familie. Van tegen wie ik het gezegd heb. En hun houding is niet anders dan voorheen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
14-07-2021 17:25:00 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

En toch is het zo eenvoudig. Je kan het ook in groep proberen. Enkele jaren geleden heb ik een ontmoeting gehad met Jos en John Van het Rok-voor-mannen-forum uit Nederland. We hebben de hele namiddag rondgelopen in het winkelcentrum van Kortrijk en nadien een restaurantje op De Markt meegepikt. Niets dan leuke reacties gehad. Voor mij was dat mijn eerste stap in de openbaarheid met een rok. Wink
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
17-07-2021 13:22:55 BerichtOnderwerp:
E.R.
Erelid


Geregistreerd op: 13 Feb 2017
Berichten: 279

Reageren met citaat

Ik heb ook al een paar keer met iemand afgesproken om ergens te gaan drinken en hapje te eten. Maar meestal ga ik alleen of met vrienden of zelfs mijn broer en soms kwam ik ook iemand tegen een neef bijvoorbeeld. Meestal is mijn doel een concert of festival. Daar voel ik mij ook het meest thuis. En daar kom ik gegarandeerd bekenden tegen. En eigenlijk zoek ik bekenden op. Gewoon te zijn, wie ik ben. Alsof het de normaalste zaak is. En dat moet het ook naar mijn mening zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De rok in de openbaarheid
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   




Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!