top

De panty in de openbaarheid

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De panty in de openbaarheid Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende   Pagina 2 van 6

25-10-2021 14:33:25 BerichtOnderwerp:
de kraanman
Erelid


Geregistreerd op: 27 Apr 2016
Berichten: 306
Woonplaats: Waregem

Reageren met citaat

Hallo, ik ga nu dagelijks ongeveer 2u stappen en met hét huidige weer in een 60 t0t 80 zwarte panty met zeer korte schort . Er zijn wel wat mensen die op of om kijken máár zeker me niet aanspreken. Ik heb me daar al overgezet en het doet me weinig. Er is wel wat verschil van glans tussen de merken en de een valt al wat meer op. Moest mijn vrouw er niet zoveel opmerkingen bij maken draag ik dan ook een rok, maar ja voor de huisvrede laat ik het zo. Ben toch al tevreden dat ik dat al kan en mag. Gr. Km
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
25-10-2021 18:48:10 BerichtOnderwerp:
Niek
Erelid


Geregistreerd op: 31 Dec 2019
Berichten: 147
Woonplaats: Gelderland

Reageren met citaat

Top Kraanman. Belangrijke stap voor jou.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
07-11-2021 22:49:23 BerichtOnderwerp:
JanAugust
Lid


Geregistreerd op: 06 Jun 2012
Berichten: 32

Reageren met citaat

Afgelopen week waren met het gezin er even tussenuit in een vakantiehuisje. Ik heb van heel de week geen lange broek aangehad. Gewoon elke dag short en panty (dikke grijze met kabelmotief en effen zwarte). We zijn in verschillende winkels geweest (weer met mondmasker) en ook gaan wandelen. Onderweg ook gesproken met voorbijgangers.

Ik heb niet gemerkt of er mensen mij vreemd bekeken.

Morgen weer aan het werk en dus weer de lange broek aan Sad

Groeten

J.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
08-11-2021 15:37:19 BerichtOnderwerp:
BaSa
Lid


Geregistreerd op: 30 Jun 2020
Berichten: 31

Reageren met citaat

Ik heb deze middag met een grijze 40D panty en een grijs/zwarte jeansshort naar de stad geweest om een winkel te bezoeken.

Ik heb de heenweg bewust nonchalant en onoplettend gewandeld. De terugweg lette ik op de reactie van mensen.

Resultaat: op de heenweg niets van blikken of zo gevoeld. Ik voelde me veilig en rustig. Op de terugweg daarentegen merkte ik dat zeker de helft van de mensen ietwat verbaasd naar mij keken. Niet dat ze met open mond zaten te staren Smile , maar ik zag toch vaak duidelijke, ietwat verbaasde blikken. Nu ja, dat vind ik absoluut niet storend. Het was wel respectvol, al weet ik niet hoe ze dat thuis gaan vertellen natuurlijk. Maar hoe je het ook draait en keert, ik droeg ook iets wat buiten de norm ligt, dus ik snap het wel. Als er iemand met oranje haar passeert, dan kijk ik ook wel even.

Wel (terug) enkele schoolgaande (oudere) meisjes gezien die duidelijk (en heel luid) aan het schateren waren toen ik voor hen liep.

Nu ja, al bij al een leuke en vrije ervaring gehad. Al heb ik altijd wat bang dat ik ooit eens belachelijk ga gemaakt worden op youtube of zo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
08-11-2021 15:58:17 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

BaSa schreef:
Op de terugweg daarentegen merkte ik dat zeker de helft van de mensen ietwat verbaasd naar mij keken.


Marina en ik hebben ooit ook zo'n experiment gedaan: Ik liep voorop en Marina volgde op een aantal meter achter mij. Zelf merkte ik weinig op, maar Marina zag wel dat veel mensen omkeken en er soms om lachten. Dat is nu al een aantal jaren geleden, maar het heeft me echter nog niet van mening doen veranderen, ik blijf dragen wat ik leuk vind.

BaSa schreef:
Al heb ik altijd wat bang dat ik ooit eens belachelijk ga gemaakt worden op youtube of zo.


Dat is iets wat je nooit zal kunnen vermijden als je openbaar de favoriete kleding draagt, maar ik denk dat dat gevaar de laatste jaren wel flink geslonken is.

Persoonlijk zou het me aan de kont roesten als men van mij een filmpje zou posten in verband met mijn kleding. Ik draai al veel te lang mee om me daar nog zorgen over te maken. Wink
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
08-11-2021 16:38:05 BerichtOnderwerp:
BaSa
Lid


Geregistreerd op: 30 Jun 2020
Berichten: 31

Reageren met citaat

Dat gevoel heb ik ook nu. Ik weet niet zeker of ik mag veralgemenen, maar we zijn allemaal, in welke context ook, altijd zo bang van wat anderen van ons vinden of zouden kunnen vinden.

De weegschaal om mij daar geen knert meer van aan te trekken begint ook om te slaan. Mensen geven sowieso commentaar. Op je kleding, auto, huis, houding, ... Ik heb al te lang het gevoel dat ik een acteur in mijn leven ben, de tweede helft wil ik daar iets aan doen. Langs de andere kant moet ik een midden vinden zodat ik mijn gezin (of mijn werkgever) niet in verlegenheid breng.

Ik vind het ook belangrijk om hier ook negatieve(re) ervaringen te melden. Ik denk dat veel mensen die hier komen nood hebben aan echte ervaringen. Indien we hier enkel positieve verhalen hebben, dan zou de integratie al een feit zijn. En dat is het nog lang niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
08-11-2021 20:52:37 BerichtOnderwerp:
Guy
Erelid


Geregistreerd op: 30 Jun 2012
Berichten: 369
Woonplaats: Sint-Niklaas

Reageren met citaat

Ik denk, en dan spreek ik vooral voor mezelf, dat met het ouder worden het gevoel van gelatenheid toeneemt op vlak van panty’s dragen in het openbaar. Zoals jullie reeds schreven zal er altijd wel iemand commentaar op je hebben. Ook als je geen panty’s draagt. Je kan nu eenmaal niet voor iedereen “goed” doen. Vraag me al lang niet meer af wat mensen van me denken als ik een panty draag onder mijn short.
Als ik dan toch om één of andere reden beslis om geen panty aan te trekken beklaag ik het mezelf keer op keer. Het gevoel van een panty te dragen in het openbaar is veel belangrijker dan de kans een opmerking te krijgen ! Achteraf moeten denken “waarom heb ik er weer geen aangetrokken” heeft me al zoveel pijn gedaan.
Liep onlangs in de Carrefour boodschappen te doen. Droeg short met daaronder 40D zwarte Kunert semi transparant. Heb geen blikken noch blozen opgemerkt. Mensen zijn zo met zichzelf bezig dat wij ons te vaak afvragen wat anderen gaan denken.
Ik hoor elke dag wel verhalen van mensen die plotseling ziek vallen of erger. Op dat moment denk ik dat het ook met mij morgen “game over” kan zijn. Nu alles uit het leven is de boodschap. Panty’s zitten in mijn DNA. Panty’s zijn wie ik ben. Zonder kan ik echt niet. Zonder WIL ik echt niet.
_________________
One life, live it !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
09-11-2021 05:28:35 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Hoi Guy, mooi verwoord.

Bij de meesten onder ons zit de panty inderdaad in ons DNA gebakken.
Het klopt wel dat jongere mensen gevoeliger zijn voor kritiek en dat is heel normaal. Zelf zou ik er tijdens mijn jeugd er nooit durven aan denken hebben om met een panty onder een short in de openbaarheid te verschijnen, laat staan met een rok.
Vandaag gaat het wel wat makkelijker, maar volledige aanvaarding is nog veraf. Wink
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
09-11-2021 11:38:46 BerichtOnderwerp:
BaSa
Lid


Geregistreerd op: 30 Jun 2020
Berichten: 31

Reageren met citaat

Die aanvaarding is inderdaad nog veraf. En ergens snap ik het wel.

Persoonlijk heb ik al een gans parcours afgelegd om te na te gaan wie ik ben. Ja, ik draag graag panty's. Maar een rok vindt ik ook leuk. Een jurk misschien ook. En sommige schoenen et hakken vindt ik ook wel mooi. Wat maakt dat van mij? Ben ik trans, travestiet, wtf is er fout aan mij? Vooral omdat ik soms zelf zie dat sommige combinaties gewoon niet mooi zijn bij een man. Als ik soms foto's op internet zie, dan vind ik het zelf carnavalesk, terwijl ik het zelf zou willen dragen. Enfin, ik snap het zelf niet helemaal, laat staan dat ik zou verwachten dat de maatschappij dat zou doen.

Nu begin ik in te zien dat we gewoon moeten stoppen om binair te denken. Maar ondanks dat het binair denken zo absurd is, verliezen mensen al snel hun identiteit als daar maar één klein ding zou aan veranderen. Ik vond het bv. ongelofelijk dat zelfs vrienden van mij zich geweldig opwonden omdat JBC jongens- en meisjeskledij niet meer in secties gingen opdelen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
09-11-2021 14:58:19 BerichtOnderwerp:
Guy
Erelid


Geregistreerd op: 30 Jun 2012
Berichten: 369
Woonplaats: Sint-Niklaas

Reageren met citaat

Ik stel me de vraag of “het” ooit aanvaardt zal worden ? Maar is dat überhaupt van belang ?Je hebt gelijk dat sommige kledingstukken nu eenmaal
mooier passen bij een vrouw. Ook dat beeld is door de tijden ons met de paplepel ingegeven. Toch wil dat niet zeggen dat je niet kan dragen waar je je goed in voelt hé. Ik combineer mijn panty’s steeds met een stoere look omdat ik het belangrijk vind mensen om me heen te tonen dat een panty en toch mannelijk kleden perfect kan. Als iemand anders daar geen behoefte aan heeft so what ?! Uiteindelijk doe ik er niemand kwaad mee.
Als ik iemand zie die van de “norm” afwijkt heb ik daar alleen maar bewondering voor !
_________________
One life, live it !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
09-11-2021 22:18:00 BerichtOnderwerp:
Marcel
Erelid


Geregistreerd op: 04 Jan 2018
Berichten: 108

Reageren met citaat

Op de vraag van Yvan... ik ben een Metroman. Google maar eens. Afgelopen 4 dagen/nachten in een van der Valk hotel, Purmerend geweest. Samen met vrouwlief, alle dagen een minirok, 6cm hakken met zwarte panty. Vrouwlief ook. In hotel vanaf inchecken tot en met uitchecken, heen en weer naar auto, restaurant diner en ontbijt. Ook buiten waar we heen gingen. Stad, strand, winkels, Ikea.

Nul reacties. Wel een paar blikken. Verder niets. HEERLIJK!

Ik draag behalve mijn werk, altijd rokje met panty. Vrouwlief ook steeds vaker!
__________
Panty voor de man? Gezien mijn historie, heb ik mij eerder gewoon aangesteld en mijzelf in hoek gedrukt alsof het niet zou mogen. Doeie, ik ben mijzelf en mag panty, rok en hakken dragen als man. Metroman die ik ben! Top!


Laatst aangepast door Marcel op 09-12-2021 16:10:13; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
10-11-2021 00:04:55 BerichtOnderwerp:
Emily
Lid


Geregistreerd op: 23 Jul 2018
Berichten: 31

Reageren met citaat

Guy schreef:
Ik denk, en dan spreek ik vooral voor mezelf, dat met het ouder worden het gevoel van gelatenheid toeneemt op vlak van panty’s dragen in het openbaar. Zoals jullie reeds schreven zal er altijd wel iemand commentaar op je hebben. Ook als je geen panty’s draagt. Je kan nu eenmaal niet voor iedereen “goed” doen. Vraag me al lang niet meer af wat mensen van me denken als ik een panty draag onder mijn short.
Als ik dan toch om één of andere reden beslis om geen panty aan te trekken beklaag ik het mezelf keer op keer. Het gevoel van een panty te dragen in het openbaar is veel belangrijker dan de kans een opmerking te krijgen ! Achteraf moeten denken “waarom heb ik er weer geen aangetrokken” heeft me al zoveel pijn gedaan.
Liep onlangs in de Carrefour boodschappen te doen. Droeg short met daaronder 40D zwarte Kunert semi transparant. Heb geen blikken noch blozen opgemerkt. Mensen zijn zo met zichzelf bezig dat wij ons te vaak afvragen wat anderen gaan denken.
Ik hoor elke dag wel verhalen van mensen die plotseling ziek vallen of erger. Op dat moment denk ik dat het ook met mij morgen “game over” kan zijn. Nu alles uit het leven is de boodschap. Panty’s zitten in mijn DNA. Panty’s zijn wie ik ben. Zonder kan ik echt niet. Zonder WIL ik echt niet.


Helemaal mee eens Guy! Dit is ook het gevoel wat ik ervaar 😊 Groet, E.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
10-11-2021 05:30:55 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

We doen nog altijd teveel aan hokjesdenken. De aard van het beestje, vrees ik. Afgaande op het uiterlijk propt men iemand in een hokje, de kleren maken de man, weet je wel. Rolling Eyes
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
13-11-2021 10:27:38 BerichtOnderwerp: Aken
man43
Lid


Geregistreerd op: 01 Jul 2012
Berichten: 26

Reageren met citaat

Gisteren eens naar Aken geweest. Heb eens een 20den zwarte panty aangedaan (Adrian Roger), deze heeft boven de enkels een TRIBAL tekening.
Hierboven een jeansshort (10cm boven de knie) en Dr Martens boots. Meestal heb ik een huidskleurige panty of een blikdichte panty aan dus ik was wel eens anders dan anders gekleed...en heb dit nog niet zo veel in de openbaarheid gedaan. In een bepaalde winkel heb ik wel een jonge dame gekruist die ook een zwarte panty met fantasieopdruk aanhad. Deze heeft zowieso mij gezien en had er met haar partner over maar ja... ik heb dit ook verteld tegen mijn partner... Daarna nog wat gaan welnessen (in een bekend complex in Aken) en de dag zat er weer op.... wordt zeker vervolgd..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
13-11-2021 11:21:23 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Mijn persoonlijke ervaring is dat zwart zowat 'onzichtbaar' is. Ik heb nog maar zelden een reactie gezien op een zwarte panty onder een short. Meestal is men eerder verbaasd om rond deze tijd van het jaar iemand in een korte broek te zien.

Met een donkerbruine (Brenda van Falke) is een ander verhaal, blijkbaar valt bruin harder op want ik zie dan wel degelijk dat men meer 'een tweede blik" werpt, geen negatieve reacties, maar men heeft het wel sneller gezien.

Het is nochtans leuk om, rond deze periode, eerder herfstkleuren te dragen. Een panty kleur Brenda onder een olijfgroene short en bordeaux hoodie vind ik wel leuk staan voor de tijd van het jaar. Wink
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De panty in de openbaarheid
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   




Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!