top

naar buiten

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De rok in de openbaarheid    Pagina 1 van 1

11-01-2022 13:35:57 BerichtOnderwerp: naar buiten
BaSa
Lid


Geregistreerd op: 30 Jun 2020
Berichten: 31

Reageren met citaat

Gisteren voor het eerst in rok naar buiten. Het is nog steeds coronatijd, en dat gecombineerd met een frisse 2 graden was ik verborgen onder een neutrale winterjas en dito muts en een mondmasker. Die combinatie zorgde ervoor dat mijn avontuur bijzonder goed en onopvallend verlopen is. Winkelbezoeken, de wandel er naar toe, niemand keek ook maar op. Enkel aan de kassa moest ik af en toe praten, maar zelfs dan reageerde niemand.

Ergens was ik zelfs wat teleurgesteld dat niemand reageerde op mijn heldentocht Wink

Maar het gevoel was heerlijk. Wat een vrijheid. Wat heerlijk en gek dat ik daar in panty en rok rondliep terwijl niemand me verrast of kwaad bekeek. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
11-01-2022 14:57:22 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Prachtige ervaring. Het enige 'probleem' is dat het snel naar meer zal smaken en dat het regelmatig zal kriebelen om de openbaarheid op te zoeken in de favoriete kledij. Wink
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
11-01-2022 20:04:49 BerichtOnderwerp:
BaSa
Lid


Geregistreerd op: 30 Jun 2020
Berichten: 31

Reageren met citaat

Dat is inderdaad nu al het geval Smile

Ik heb enkel een knagend gevoel dat ik enkel zo naar buitend durf als ik mij als een halve vrouw vermom, of tenminste de eerste indruk van een vrouw te zijn wil/moet in stand houden.

Ik heb het ooit eens open en bloot gedaan (met short en panty dan), en toen kreeg ik toch wel verbaasde en zelfs smalende reacties te zien. Ik weet dat ik mij dat niet moet aantrekken, maar dat knaagt toch aan mijn eigenwaarde.

Gelukkig aanvaardt mijn partner het. Al heeft ze vandaag vlakaf gezegd dat ze mijn rok niet zo mooi vindt. Eerlijk is ze wel Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
12-01-2022 05:39:38 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

BaSa schreef:
Dat is inderdaad nu al het geval Smile

Ik heb enkel een knagend gevoel dat ik enkel zo naar buitend durf als ik mij als een halve vrouw vermom, of tenminste de eerste indruk van een vrouw te zijn wil/moet in stand houden.


Ooit heb ik dat probleem voor mezelf opgelost door een tijdje een Schotse kilt te dragen in de plaats van een rok. Niet tegenstaande het een kledingstuk is voor heren, kreeg ik toch dezelfde reacties alsof het een vrouwenrok was. Het versterkte mijn zelfvertrouwen en de overtuiging dat ik altijd wel ongewenste aandacht trek omdat mijn kleding altijd wel excentriek is.
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
16-01-2022 00:46:32 BerichtOnderwerp:
Niek
Erelid


Geregistreerd op: 31 Dec 2019
Berichten: 147
Woonplaats: Gelderland

Reageren met citaat

Respect Basa
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
20-01-2022 17:28:07 BerichtOnderwerp:
BaSa
Lid


Geregistreerd op: 30 Jun 2020
Berichten: 31

Reageren met citaat

Intussen ben ik nogmaals zo naar de stad geweest (leve het koude weer en corona). Het gevoel van vrijheid blijft me verbazen. Het gevoel van de rok tegen je benen, de wind, mensen die voorbij wandelen zonder me raar aan te kijken. Naar een rok, kleedje of een panty kunnen kijken zonder dat ik raar bekeken wordt. Gek.

Ik ben zelfs een brood gaan kopen. Niemand die raar opkeek. Wellicht dachten ze dat ik een transgender of zo was, maar mij niet gelaten, iedereen deed heel respectvol tegen me.

Even terzijde: onlangs las ik een artikel over dit onderwerp, en dat mensen makkelijker een transgender aanvaarden, dan een man in vrouwenkleding. Het is blijkbaar makkelijker te aanvaarden dat een man zich vrouw voelt en zich dus aan die normen houdt, dan een man die de normen niet respecteert. Zo lang het maar binair en duidelijk blijft.

Het smaakt alleszins naar meer. Maar ben wel benieuwd hoe het zal evolueren. Nu weet mijn vrouw het niet, maar zal het op één of andere manier toch eens ter sprake moeten brengen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
20-01-2022 23:17:09 BerichtOnderwerp:
Niek
Erelid


Geregistreerd op: 31 Dec 2019
Berichten: 147
Woonplaats: Gelderland

Reageren met citaat

Het is fijn voor een ander dat je in een hokje past.
Het transgender hokje is bekend.

Ik de media /tv zie je alleen mannen in rok, als ze :
Homo zijn
Transgender
Travestiet
Dus hetero mannen met een rok, dat is...

Ik hoor ook vaak waarom zou jij dat willen, en ik probeer je te begrijpen....
Maar een vrouw die een rok , jurk of broek draagt hoeft toch ook niemand te begrijpen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
21-01-2022 08:08:39 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Het blijft een moeilijk onderwerp. Ik zie mezelf niet als een travestiet, nog minder als een transgender. Mijn enige betrachting is om kleding van beide zijden te combineren, vrouwen doen dit al jaren zonder dat wij hen in een hokje stoppen.

We hebben allemaal een beetje van het andere geslacht in ons, ook de vrouwen hebben dit. Misschien is het vrouwelijke bij de rok/pantyliefhebber wat dominanter dan bij andere mannen en is er daarom dat we liever naar een panty of een rok grijpen, ik weet het ook niet.

Het enige wat ik weet is dat mijn kledingstijl een deel van mezelf is, mijn kleding dat ben ik. Als iemand daar aanstoot aan neemt, dan is dat zijn probleem. Mijn kleding is deftig en voldoet aan de zedelijke normen, wie het niet kan aanzien, doet dan maar zijn ogen dicht. Wink

'Getting off my soapbox' So
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
21-01-2022 19:28:53 BerichtOnderwerp:
Guy
Erelid


Geregistreerd op: 30 Jun 2012
Berichten: 369
Woonplaats: Sint-Niklaas

Reageren met citaat

Niek,

Schotten dragen ook een rok en passen nu niet echt in de opsomming die je maakte hé Cool
En wat dan nog, er zijn al genoeg “normale” mensen op deze wereld. Val liever een beetje uit de boot
_________________
One life, live it !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
29-01-2022 10:30:22 BerichtOnderwerp:
Niek
Erelid


Geregistreerd op: 31 Dec 2019
Berichten: 147
Woonplaats: Gelderland

Reageren met citaat

Klopt. En er zijn ook mannen in sarongs.
Maar die vallen ook niet zo zeer op als afwijkend.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De rok in de openbaarheid
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   




Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!