top

Review - Oroblu Magie40

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | Panty reviews Ga naar pagina 1, 2  Volgende   Pagina 1 van 2

27-08-2012 23:32:15 BerichtOnderwerp: Review - Oroblu Magie40
Muziekfan
Erelid


Geregistreerd op: 07 Jun 2012
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein

Reageren met citaat

De Oroblu Magie40 kwam op mijn pad toen ik de V&D in Zeist bezocht.
In het vak 'afgeprijsd' een stapeltje Oroblu en Falke. De Falke sprak me niet zo aan (te mat, ja Yvan in tegenstelling tot jou ben ik een beetje een ekster Very Happy )
Maar een Oroblu Magie40, afgeprijst van E12,= naar E5,= en vervolgens naar E3,=, die kon ik natuurlijk niet laten liggen. Helaas was er maar één exemplaar in mijn maat 42/44.

Algemene indruk:
Mooi gemaakte panty, mooi materiaal, netjes afgewerkt en voorzien van een licht parfum.

Naden:
Platte naad in het bovenstuk, gewone naad in het teenstukje.

Boord:
Omstreeks vijf centimeter brede boord, knelt niet. Heeft wel neiging op te rollen op de buik.

Broekje:
Het broekje is transparant met ingezet katoenen kruisje. Dat is eigenlijk wel zo prettig, omdat dit zeker niet knelt maar wel goed blijft zitten.

Glans:
Op een schaal van 1 tot 10: 8 Mooie diepe glans.

Mate van transparantie:
40 denier, de panty is matig gedekt.
Op een schaal van 1 (nauwelijk zichtbaar) tot 10 (compleet lichtdicht): 6

Ruwheid/gladheid materiaal:
Het materiaal is mooi stevig en toch glad
Op een schaal van 1 (schuurpapier) tot 10 (spiegelglad): 8

Pasvorm
Pantys van Italiaanse makelij vallen gemiddeld kleiner uit, maar ik kies over het algemeen maat 42/44 en deze Oroblu past mij uitstekend.
Nu ben ik wel licht gebouwd (1.75 m, 65 kg)

Compressie
In hoeverre lubbert of knelt de panty?
Op een schaal van 1 (lubberen) tot 10 (knellen): 5.
De Magie40 geeft mij een zeer comfortabele compressie zonder te knellen.

Degelijkheid
Het is lastig om hierover iets steekhoudends te melden indien je niet beschikt over meerdere exemplaren die je ook nog eens hebt gebruikt tot ze sneuvelden. Maar de Magie40 maakt op mij een degelijke indruk.
Op een schaal van 1 (overleeft eerste keer dragen niet) tot 10 (overleeft jouw): 7.

Bijzonderheden
De Magie40 heeft een gevormde voet.

Top of flop?
Alle waar naar z'n geld. Deze panty kost normaal E11,95. Voor dat geld mag je best wat verwachten. De Magie40 maakt dat waar.
Een panty die mij echt zeer goed past en buitengewoon comfortabel draagt. Mooi glad materiaal met een diepe glans.
Voor herhaling vatbaar.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
28-08-2012 07:34:07 BerichtOnderwerp:
Guy
Erelid


Geregistreerd op: 30 Jun 2012
Berichten: 369
Woonplaats: Sint-Niklaas

Reageren met citaat

Muziekfan,
Als alle merken hun panty's op deze manier zouden beoordelen liep er nergens nog iemand rond te klagen of te zagen dat zijn/haar panty niet goed zit.
Leuk gedaan !
_________________
One life, live it !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
28-08-2012 08:48:50 BerichtOnderwerp:
Sam
Erelid


Geregistreerd op: 11 Jun 2012
Berichten: 304

Reageren met citaat

Muziekfan,

Mooie review. Goh, dat je er nog eentje trof, want de oroblu Magie 40 is al een oudje en volgens mij al zeker een paar flink aantal jaren vervangen door een n ieuwe uitvoering. De versie met een lichte parfumering is er al jaren niet meer. Mijn ervaringen met de Oroblu magie 40 komen vrijwel overeen met die van jou, zij het dat volgens mijn beleving de panty met name in het broekje nogal stug was. Maar de panty ging redelijk lang mee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
28-08-2012 09:14:40 BerichtOnderwerp:
Sam
Erelid


Geregistreerd op: 11 Jun 2012
Berichten: 304

Reageren met citaat

Review van de Hudson Softskin 40 den. Dit is een panty die ik bij de V&D in Utrecht heb gekocht. Hudson is het zustermerk van Kunert, maar de afwerking is beter, subtieler

Algemene indruk:
Mooi gemaakte panty, mooi zacht materiaal, netjes afgewerkt

Naden:
Platte naad in het bovenstuk, gewone naad in het teenstukje en voorzien van ladderstop.

Boord:
Omstreeks vier centimeter brede boord, beweegt goed mee met het lichaam.

Broekje:
de panty heeft geen broekje, d epanty is sheer toe waist, zogezegd. heeft ook een ingezet katoenen kruisje.

Glans:
Op een schaal van 1 tot 10: 6 Ogenschijnlijk lijkt de panty redelijk mat, maar als je m aan hebt is deze tot op zekere hoogte wel licht glanzend, (voile satinesse).

Mate van transparantie:
40 denier, de panty is licht gedekt, maar in vergelijking met andere merken met dezelfde dikte veel transparanter.
Op een schaal van 1 (nauwelijk zichtbaar) tot 10 (compleet lichtdicht): 4

Ruwheid/gladheid materiaal:
Het materiaal is glad en zacht, maar als je hem aan hebt geeft hij een zekere steun
Op een schaal van 1 (schuurpapier) tot 10 (spiegelglad): 8

Pasvorm
Uitstekende pasvorm. de panty vormt zich echt om het lichaam. Zit fantastisch. De maat 42/44 past mij (1.83m) prima

Compressie
In hoeverre lubbert of knelt de panty?
Op een schaal van 1 (lubberen) tot 10 (knellen): 5.
De Hudson softskin geeft een zeer comfortabele compressie zonder te knellen.

Degelijkheid
De Hudson Softskin heeft Duitse degelijkheid. Ik heb deze panty, die sinds 2007 op de markt is, een keer of 10 gekocht. (€12,- tegenwoordig) maar elke keer is het een feest. Ik heb de draagduur een keertje bijgehouden tot dat er een sneuvelde en kwam op ruim 750 draaguren en verscheiden keren wassen gedurende de levens duur. In de loop van de tijd ontstaat wel schade, maar je moet wel erg je best doen om hem te ladderen. Ik heb de panty ook een keer bij een survival permanent aangehad en bij thuiskomst was mijn grote teen nagel door de voet gegaan. dat was natuurlijk extreem gebruik, zeker ook in combinatie met een korte broek toen. Maar bij normaal gebruik gaat ie lang mee.
Op een schaal van 1 (overleeft eerste keer dragen niet) tot 10 (overleeft jouw): 9,5.

Bijzonderheden
De Hudson Softskin heeft zowel een gevormd been als een gevormde voet. het aantal beschikbare kleuren is helaas wel beperkt tot zwart (althans volgens MIJN ervaring)

Top of flop?
Absolute topper. Wie geen €25 wil uitgeven aan een Wolford satinesse met dezelfde eigenschappen heeft aan deze panty een topper in handen (en om je benen) Goed te gebruiken als argument ten de wee klagende vrouwen die het hebben over rot dingen en afzakkers. Mijn vriendin uit de brasserie (zie elders) wil nooit meer iets anders en draagt ze niet alleen naar haar werk, maar ook prive.
Voor herhaling vatbaar.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
28-08-2012 18:54:11 BerichtOnderwerp:
Pantygoof
Aspirant lid


Geregistreerd op: 15 Aug 2012
Berichten: 13
Woonplaats: Middelburg

Reageren met citaat

De Oroblu magie 40 is mijn favoriete panty. Deze draag ik best wel vaak. Leuk om te lezen dat de Hudson softskin 40 ook een fijne panty is. Daar was ik nu niet opgekomen. Die ga ik binnenkort eens uitproberen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
28-08-2012 19:22:18 BerichtOnderwerp:
KeesMomma
Gast





Reageren met citaat

Ook bij mij slaat de Oroblu Magie 40 goed aan. De grote maat (48-50) zit mij als gegoten.
Terug naar boven
 
07-09-2012 00:47:24 BerichtOnderwerp:
Muziekfan
Erelid


Geregistreerd op: 07 Jun 2012
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein

Reageren met citaat

Heren, allen dank voor de leuke reacties!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
08-09-2012 13:43:19 BerichtOnderwerp:
Muziekfan
Erelid


Geregistreerd op: 07 Jun 2012
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein

Reageren met citaat

Helaas moet ik mijn positieve beoordeling ten aanzien van de verwachte degelijkheid bijstellen. Na de panty ongeveer 4 of 5 keer te hebben gedragen ontdekte ik vanmorgen een zwakke plek (voorstadium van ladder) op een hiel.
In de loop van de ochtend trok ik vervolgens een grote ladder na een bezoek aan het kleinste kamertje.
Gelukkig was het nu E 3,00. Maar voor standaardprijs van E12,00 en 40 denier vind ik dat toch wel snel. Ik heb 20 denier panty's die flink goedkoper zijn en het tevens veel langer volhouden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
09-09-2012 04:44:51 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Muziekfan schreef:
Helaas moet ik mijn positieve beoordeling ten aanzien van de verwachte degelijkheid bijstellen. Na de panty ongeveer 4 of 5 keer te hebben gedragen ontdekte ik vanmorgen een zwakke plek (voorstadium van ladder) op een hiel.
In de loop van de ochtend trok ik vervolgens een grote ladder na een bezoek aan het kleinste kamertje.
Gelukkig was het nu E 3,00. Maar voor standaardprijs van E12,00 en 40 denier vind ik dat toch wel snel. Ik heb 20 denier panty's die flink goedkoper zijn en het tevens veel langer volhouden.


Of misschien gewoon pech gehad? Een vreemd voorwerp(je) in de schoen is voldoende om een ladder op te lopen.
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
09-09-2012 12:19:18 BerichtOnderwerp:
piet
Aspirant lid


Geregistreerd op: 21 Jul 2012
Berichten: 9

Reageren met citaat

Ik ben zelf niet echt een oroblu fan,vooral in de dunnere deniers vind ik ze ladder gevoelig,maar een 40 den zou toch echt wel langer mee moeten gaan,
Heb dus ook het vermoeden dat er wat mee is gebeurd,ook een te kleine maat wil nog wel eens wat mee gebeuren omdat dan het garen teveel uitgerekt word.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
09-09-2012 13:01:51 BerichtOnderwerp:
HoutHakker
Erelid


Geregistreerd op: 30 Jun 2012
Berichten: 278

Reageren met citaat

Heden een 40d van falke vrij zwaar mishandeld. Bleef goed maar er zitten wel zo van die horizontale strepen in, wat is dat?
_________________
Ergens over klimmen, geen probleem, altijd een ladder mee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
09-09-2012 13:15:37 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

HoutHakker schreef:
Heden een 40d van falke vrij zwaar mishandeld. Bleef goed maar er zitten wel zo van die horizontale strepen in, wat is dat?


Waarschijnlijk bedoel je "haaltjes", draadbreuken in horizontale richting. Meestal worden het geen ladders, maar bij donkere kleuren valt het wel op, zeker bij zwart. Wink
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
10-09-2012 00:17:00 BerichtOnderwerp:
Muziekfan
Erelid


Geregistreerd op: 07 Jun 2012
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein

Reageren met citaat

Het "hielprobleem" en de ladder deden zich voor aan verschillende benen. Bij het aantrekken ontstond Ter hoogte van het bovenbeen een gat dat vervolgens direct wen ladder werd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
10-09-2012 12:25:40 BerichtOnderwerp:
HoutHakker
Erelid


Geregistreerd op: 30 Jun 2012
Berichten: 278

Reageren met citaat

Yvan schreef:
HoutHakker schreef:
Heden een 40d van falke vrij zwaar mishandeld. Bleef goed maar er zitten wel zo van die horizontale strepen in, wat is dat?


Waarschijnlijk bedoel je "haaltjes", draadbreuken in horizontale richting. Meestal worden het geen ladders, maar bij donkere kleuren valt het wel op, zeker bij zwart. Wink


Ah, het zit ook voornamelijk in het bovenbeen en is eigenlijk wel visueel storend - idd een donkerbruin exemplaar én het moet al vrij vlug gebeurd zijn. Misschien te dikke billen en teveel gerekt?
_________________
Ergens over klimmen, geen probleem, altijd een ladder mee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
10-09-2012 14:23:33 BerichtOnderwerp:
Muziekfan
Erelid


Geregistreerd op: 07 Jun 2012
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein

Reageren met citaat

Te dikke billen is mij mij zeker niet het geval, ik beschik beslist niet over een uitgebreid 'achterbalkon' noch een 'voorspoiler'.
En de lengte benen lijkt mij ook niet het probleem. Met lengte 1.75m val ik ruim binnen de maat en ik had absoluut niet het idee de panty te mishandelen.
Zal wel gevalletje toeval zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | Panty reviews
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   




Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!