top

Mijn verhaal

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De panty in het algemeen    Pagina 1 van 1

13-02-2022 15:58:11 BerichtOnderwerp: Mijn verhaal
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Vijftien jaar, zolang is het geleden dat ik mijn fascinatie voor de panty aan mijn echtgenote heb opgebiecht.
Ik herinner me nog dat de eerste afspraak was om het enkel binnenshuis te dragen en altijd onder lange broek, ik vond het geweldig. Het steeds omkleden om buiten te gaan werd, na verloop van tijd, wel een sleur en de afspraak werd ruimer: een panty onder een lange broek in de openbaarheid mocht. De eerste uitstappen waren met knikkende knieën want ik was ervan overtuigd dat iedereen de panty zou opmerken aan de enkels.

Eenmaal die ongefundeerde angst overwonnen was, ging het redelijk snel. De lange broek werd binnenshuis ingeruild voor de korte broek. Na een tijdje kwamen dan de eerste uitstappen met een huidkleurige, dunne panty onder de short en was blij verrast dat niemand het opmerkte. De huidkleurige panty werd, in eerste instantie, steeds maar donkerder van kleur, maar toen ik op een dag een zwarte 12 denier wou aantrekken, vond Marina dat nogal “girly” staan. De panty werd dus dikker, eerst begonnen met 20 denier en ik ontdekte, na een tijdje, de 50 en 75 deniers.

Ondertussen was het zelfvertrouwen al flink aangescherpt en waren familie en vrienden op de hoogte van mijn favoriete kledingstijl, niet omdat we het aan iedereen vertelden, maar gewoon omdat iedereen het kon zien. Mijn vader is de enige die het er nog steeds erg moeilijk mee heeft.

Toen kwam de rok en het bevrijdende gevoel dit kledingstuk gaf in vergelijking met een short. De aanleiding tot het passen van een rok kwam doordat een nieuwe panty al snel een hoop haaltjes vertoonde ter hoogte van de zomen van de pijpen van de jeansshort. De ruwe jeansstof kan wat gaan knellen rond de benen tijdens het zitten en, na wat schuifelen op een stoel, veroorzaakte dit haaltjes, voornamelijk in dunnere panty’s. Ik kreeg dus toelating om eens een rok te passen. Marina had een paar kortere rokken met elastische boord hangen en ik mocht er eentje proberen om de maat vast te stellen.

Na een paar pogingen vond ik mijn exacte maat in rokken en het hele regime herhaalde zich nogmaals.
Vijftien jaar later en de passie is enkel maar groter geworden. Ondertussen zitten er ook Jeggings en leggings bij en heb gemerkt dat dit heel gemakkelijke kledingstukken zijn om te dragen tijdens de werkweek. Het is snel aan- en uitgetrokken in de kleedkamer en niemand stelt er vragen bij. Ondertussen heeft Marina ook de legging ontdekt en kunnen we dus ervaringen delen, dat maakt alles weer een stuk prettiger omdat ze regelmatig mijn stijl tracht over te nemen.Wink
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
15-02-2022 15:21:00 BerichtOnderwerp:
Niek
Erelid


Geregistreerd op: 31 Dec 2019
Berichten: 147
Woonplaats: Gelderland

Reageren met citaat

Mooi verteld, Yvan.
Ook fijn dat je vrouw jou steunt in dit alles.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
15-02-2022 20:48:47 BerichtOnderwerp: goed verhaal
jogi
Erelid


Geregistreerd op: 16 Nov 2013
Berichten: 77
Woonplaats: Rotterdam

Reageren met citaat

Mooi Yvan,
Jouw verhaal getuigt ervan dat kleding helemaal geen probleem hoeft te zijn. Waarom zouden wij ons aan moeten passen aan mensen met een beperkte blik. Ik herinner mij nog goed hoeveel moeite het de vrouwen gekost heeft zich vrij te maken, ook van de kleding dwang. Jongeren beseffen dat niet altijd. Mijn voorkeur had ik al aan mijn vrouw verteld voordat wij trouwden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
 
16-02-2022 16:12:01 BerichtOnderwerp:
Guy
Erelid


Geregistreerd op: 30 Jun 2012
Berichten: 369
Woonplaats: Sint-Niklaas

Reageren met citaat

Herkenbaar verhaal Yvan.
Met de leeftijd komt meestal ook de gemoedsrust.
_________________
One life, live it !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
17-02-2022 21:38:53 BerichtOnderwerp:
Ferdinand
Erelid


Geregistreerd op: 15 Jun 2012
Berichten: 165

Reageren met citaat

Na het verhaal van Ivan post ik ook maar eens mijn pantygeschiedenis:
Ik zal rond de zes jaar oud zijn geweest. Ik had een soort carnavalspak samengesteld wat op het Robin pak leek van Batman en Robin. In het dorp waar ik opgegroeid ben, was het de gewoonte om met carnaval verkleed langs de deuren te gaan en dan snoep op te halen. Nu was het nogal koud en ik had blote benen. Mijn zus zag dit en vond dat ik een maillot aan moest doen. Ik protesteerde: "Maillots zijn voor meisjes". "Niks mee te maken" vond mijn zus en deed mij een donkerblauwe maillot aan. Zo ben ik naar buiten gegaan. Aan het einde van de middag was ik al verkocht en wilde ik de maillot niet meer uit doen.
Jaren lang droeg ik af en toe maillots maar als puber ben ik ook panty's gaan dragen. Ik kreeg een vriendin die vreemd naar het panty/maillot dragen keek. Ik heb ze toen allemaal weggegooid. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan en ik ben toch weer maillots gaan dragen. Die vriendin van toen is nu al 38,5 jaar mijn lieve echtgenote en zij bood (ik denk) 35 dertig jaar geleden aan dat ik een panty, die zij net gekocht had, maar eens moest proberen. Geweldig!! Sindsdien draag ik weer panty's; eerst afwisselend met maillots maar al sinds een jaar of negen draag ik alleen nog panty's.
Het lezen van alle post op ons forum hebben mij enorm gestimuleerd om zowel binnen als buiten panty’s te dragen. Toen ik het forum ontdekte ging er een wereld voor mij open.
Ik heb tegenwoordig 24/7 een panty aan; ik slaap dus ook elke nacht in een 50 den. panty. Ik vind dat gewoon fijn. Vrij regelmatig ga ik ook, zichtbaar in panty, wandelen of fietsen in een mooi natuurgebied op Texel of elders in Nederland. Mijn vrouw vindt het nu heel gewoon om mij in een panty te zien maar ze blijft wel op haar hoede dat mijn kinderen en de buurt het maar niet zien. Ik ben daar makkelijker in geworden. Als ze het zien, dan zien ze het maar. Als we wandelen in den lande is de ze veel meer ontspannen en vindt ze mijn outfit er ook sportief uitzien. Mijn vrouw heeft daar echt wel een groei in gemaakt. Ik ben wel tevreden met wat ik tot nu toe bereikt heb en hoop dat er nog vele jaren bijkomen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
18-02-2022 17:35:44 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Hey Ferdinand,

Bedankt om uw ervaring te delen, ik hoop dat er nog veel mensen dit voorbeeld volgen.

Zelf slaap ik niet in een panty. Jaren geleden heb ik het wel eens geprobeerd, maar persoonlijk vind ik het niet fijn. Aan de andere kant ben ik dan weer aan de panty verslaafd, zelfs als ik een legging draag, dan zit er een panty onder. Wink
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
19-02-2022 14:44:43 BerichtOnderwerp:
neorej
Gewaardeerd lid


Geregistreerd op: 12 Nov 2017
Berichten: 73

Reageren met citaat

Wat fijn om andere verhalen eens te lezen, dank voor het delen!
Als je eenmaal over de drempel heen bent word het allemaal een stuk makkelijker, met het dragen enzo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
24-02-2022 14:15:40 BerichtOnderwerp:
Willy
Aspirant lid


Geregistreerd op: 27 Aug 2020
Berichten: 16

Reageren met citaat

Mooi om te horen dat de vrouwen van Ferdinand en Yvan achter hun kledingkeuze staan.
Zo ook mijn vrouw. Toen ik mijn vrouw vertelde (met zweet in mijn handen) dat ik graag panty's droeg is ze naar boven gegaan. Twee tellen later stond ze beneden voor mij met 2 verschillende kleuren panty's en vroeg welke wil je aan. Nu als we een winkel binnen gaan zegt ze( zo dat andere dat horen) kijk eens even naar een panty voor mij, zodat ik kan kijken voor mijzelf zonder dat anderen dat weten. Hoe lief is dat. Toch ben ik bang dat er ook vrouwen zijn die niet accepteren hun partner in panty te willen zien en alleen daardoor
De relatie verbreken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
24-02-2022 15:32:55 BerichtOnderwerp:
Yvan
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Jun 2012
Berichten: 2373
Woonplaats: Kortrijk

Reageren met citaat

Willy schreef:
Toch ben ik bang dat er ook vrouwen zijn die niet accepteren hun partner in panty te willen zien en alleen daardoor de relatie verbreken.


Inderdaad Willy. Er zijn hier, in een lang verleden, nog leden geweest waarvan de wederhelft het helemaal niet kon hebben en waar de relatie op de klippen liep. Heel jammer dat zover moet komen door een stukje stof dat niet meer doet dan de benen bedekken.
_________________
Stay hosed
Yvan
-
-Life is too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
 
27-02-2022 17:22:09 BerichtOnderwerp:
marco
Gewaardeerd lid


Geregistreerd op: 09 Mrt 2014
Berichten: 60

Reageren met citaat

Panty's , bij vrouwen, heb ik altijd mooi gevonden. Toen ik in ierland woonde had ik vaak koude benen. De kachel kon het niet echt lekker warm krijgen. Ik ben eens op zoek gegaan en bedacht om eens een dikke panty of maillot te proberen. Dat was warmer aan de benen en ik merkte dat het ook best prettig was om te dragen. Zo ben ik dus aan de panty geraakt. In het openbaar nog wel onder een spijkerbroek, inmiddels maakt het mij niet zo veel meer uit of mensen dat doorhebben of niet. Al valt het niet echt op nauurlijk.
Dank zij dit forum ben ik ook rokken gaan dragen om te zien of het zomers lekkerder is als een korte broek. Mijn ervaring is nu dat met blote benen het een zweet boeltje word dus de voorkeur is wel met panty.
In de openbaarheid treden is voor mij nog niet aan de orde.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
 
Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | De panty in het algemeen
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   




Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!