In de krant (Ongewenste email)

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | Aan de bar    Pagina 1 van 1

31-12-2019 09:10:42 BerichtOnderwerp: In de krant (Ongewenste email)
Yvan
Site Admin

Reageren met citaat

Vandaag staat in de krant dat mensen overstelpt worden met valse e-mails van bezorgbedrijven zoals Bpost, Post.nl, en andere diensten. Aan de reacties op het artikel te zien, weten de meeste mensen niet hoe ze die dingen kunnen blokkeren en klikken dagelijks tientallen valse berichten naar de prullenbak of markeren ze steeds als spam, maar bij deze laatste komen de berichten meestal gewoon terug.

Zelf heb ik een mailadres van mijn provider (Telenet), een Hotmail-adres en een Gmail-adres.

Telenet heeft een krachtige automatische spamfilter en ik krijg zeer zelden ongewenste mail in mijn in-box.

Bij Hotmail kan je de afzender van ongewenste mail gewoon blokkeren.
Dit kan je echter enkel maar doen via de webmail door in te loggen op uw live-account en daar naar uw postvak-in gaan. Daarna gewoon rechts-klikken op het ongewenst bericht en voor "blokkeren" kiezen. Vanaf nu komen al de berichten van deze afzender in uw spambox terecht en deze laatste wordt alle 10 dagen automatisch leeggemaakt.

Bij Gmail is het iets omslachtiger. Je moet inloggen op uw gmail-account, naar instellingen gaan, het tabblad "filters en geblokkeerde adressen" kiezen en hier telkens een nieuwe filter aanmaken per afzender die je wil blokkeren.

De automatische spamfilter van Gmail werkt echter redelijk goed, ik heb maar 2 geblokkeerde afzenders zitten. Hotmail laat meer door en verwacht dat de gebruiker zelf ingrijpt. Eenmaal de ingreep is gedaan, werkt het wel goed, maar de lijst geblokkeerde afzenders is bij Hotmail wel zeer groot.

Het blokkeren van hot- en Gmail kan dus enkel via de webpagina, niet via je email-cliŽnt. Ga gewoon op het internet en tik de zoekopdracht "Hotmail login" of "Gmail login".

Outlook heeft de mogelijkheid om regels op te stellen voor ongewenste mail, maar aangezien ik deze cliŽnt niet zelf gebruik, ken ik er ook weinig van. Zelf gebruik ik Mozilla Thunderbird.
-Life's too short to wear boring clothes.-
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Nieuw onderwerp plaatsen Reageren Herenpanty | Aan de bar
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen: